ECC eller ej.
Fra : Lars Brink

Dato : 24-05-02 07:47

Jeg leder efter noget nyt ram til et motherboard (har ikke lige navnet,
modellen etc.) da vi med ramtest fandt mange fejl (se
news:%ZTG8.17597$4f4.708915@news000.worldonline.dk )

Nu er der jo så bare muligheden for ECC eller ej ram. Hvordan finder man ud
af om det er det ene eller det andet. Det siger manualen ikke noget om.

Her er hvad den siger:
"This mainboard provides three onboard DIMM sockets supporting 3.3V
(unbuffered) SDRAM DIMM modules. Either 32, 64, 128, 256, 512 MB DIMM
can be installed..."

Mvh,

Lars

Fra : [5000] Bo

Dato : 24-05-02 07:57

> [...]

> "This mainboard provides three onboard DIMM sockets supporting 3.3V
> (unbuffered) SDRAM DIMM modules. Either 32, 64, 128, 256, 512 MB DIMM

Jeg har haft samme spørgsmål da jeg skulle købe nyt bundkort. Jeg ringede så
ind til forhandleren og spurgte, og han sagde at hvis der IKKE står noget om
ECC, så understøtter bundkortet ikke.

Dvs. at i dit tilfælde vil det ikke understøtte, da det ellers ville stå
tydeligt.

Det var bare hvad jeg fik at vide, men hvis du er så meget i tvivl, så
kontakt forhandleren af produktet. Han må kunne give dig flere specs.

Mvh Bo

Fra : Lars Brink

Dato : 24-05-02 08:11

> Det var bare hvad jeg fik at vide, men hvis du er så meget i tvivl, så
> kontakt forhandleren af produktet. Han må kunne give dig flere specs.

Typisk Falconer Alle forhandler som ikke eksisterer ca. 10 min. efter du har
forladt butikken

Men tak for svaret...

Mvh,

Lars

Fra : Leony

Dato : 24-05-02 08:12

"Lars Brink" <usenet@papayaREMOVEconsulting.com> skrev i en meddelelse

> Nu er der jo så bare muligheden for ECC eller ej ram. Hvordan finder man
ud
> af om det er det ene eller det andet. Det siger manualen ikke noget om.

ECC RAM er error correcting RAM. Disse bruges ofte i servere hvor fejl = tab
af profit. De bruges dog også af private der sætter stabilitet over alt.
ECC RAM er dyrere end almindlige RAM og de giver et lille performancetab.
Til private er ECC overkill med mindre du vil have stabilitet og er villig
til at betale for den.
Læs Anandtech's "What is ECC RAM? Should I buy this instead of normal
SDRAM?":
http://www.anandtech.com/guides/viewfaq.html?i=3
Her er der en liste over chipsets der understøtter ECC, måske du kan finde
dit chipset på den liste.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Lars Brink

Dato : 24-05-02 08:45

Lille tillægs spm.

Det gør vel ikke noget noget at bruge PC133 ram i en PC100 maskine eller?

Mvh,

Lars

Fra : [5000] Bo

Dato : 24-05-02 08:57

> Det gør vel ikke noget noget at bruge PC133 ram i en PC100 maskine eller?

Nej - det gør ikke noget. Så får du bare ikke fuld udnyttelse af dem, men
det er du vel klar over..

mvh Bo

Fra : Lars Brink

Dato : 24-05-02 09:47

> Nej - det gør ikke noget. Så får du bare ikke fuld udnyttelse af dem, men
> det er du vel klar over..

Jo den havde jeg næsten regnet ud. På edbpriser.dk så det bare ud til at
PC100 var noget dyere end PC133 lige nu så det var mest derfor

Mvh og tak for svarene,

Lars