ASP + Access fejl - forslag?
Fra : Sebastian

Dato : 24-05-02 00:24

Jeg undskylder på forhånd for mit indlæg, der er sikkert gode svar tilbage i
gruppen, men jeg kan kun se et vist antal indlæg tilbage fordi jeg bruger en
skidt nyhedslæser. Desuden skal jeg jo også prøve at poste i denne gruppe på
et tidspunkt ;)

Mit problem ...

Jeg får denne fejl, når jeg forsøger at åbne mit recordset (har åbnet en
connection) til min Access DB :

Her fra --->

Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'

Object required: ''

<--- Her til

Jeg har så muligvis fundet ud af at det kan være manglende
databaserettigheder på mit webhotel?
Muligvis, for det er svært at hitte ud af hvad fejlmeddelelsen præcist
betyder. Når jeg søger på Google,
dukker der tonsvis af forskellige svar op - men de indeholder alle en tekst
i Object required: ''... og ikke bare to anførselstegn.

Jeg inkluderer lidt kode og en URL : http://krearte.dk/test/

I denne inc-fil åbner jeg min connection. Så vidt jeg kan se, ligger der
ingen fejl hér :

Her fra ---> <%

function OpenConn( DBName )

Set RecSet = server.createobject("ADODB.Recordset")
ODBCpath = left(request.servervariables("PATH_TRANSLATED"),
instrrev(request.servervariables("PATH_TRANSLATED"), "\"))
Conn.Open "DBQ=" & ODBCpath & DBName & ";DefaultDir=" & ODBCpath &
";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}"

end function

OpenConn("../testdb.mdb")

%> <--- Her til

Her er indholdet af selve filen som fejler :

Her fra ---> <%

'Vælg hvilke data der skal læses fra database
strSQL = "SELECT DISTINCT MainID, MainGroup FROM Tests ORDER BY MainGroup
ASC;"

'Åben RecordSet (RecSet)
RecSet.Open strSQL, Conn, adOpenKeyset, adLockOptimistic <----- FEJLER I
DENNE LINJE

'Udskriv alle poster som er læst fra database
while not RecSet.EOF
Response.Write "<A href=default.asp?main=" & RecSet("MainID") & ">" &
RecSet("MainGroup") & "</A><BR>"
RecSet.MoveNext
Wend

%> <--- Her til

En hjælpende hånd til en snart hovedrystende nybegynder?

På forhånd 4 millioner x tak og skosnudekyssen,

Sebastian

Fra : Terje

Dato : 24-05-02 01:59

Ser ut til at ditt recordset-objekt ikke er registrert. Prøv å endre
funksjonen til en sub, eller bare inkluder koden i funksjonen i denj øvrige
koden.
terje

Fra : Sebastian

Dato : 24-05-02 03:25

> Ser ut til at ditt recordset-objekt ikke er registrert. Prøv å endre
> funksjonen til en sub, eller bare inkluder koden i funksjonen i denj
> [...]

Jeg inkluderede koden i funktionen i den øvrige kode, og vupti - virkevirke.
Så må jeg ha' fundet ud af hvorfor den ikke kan lide mine funktioner, men i
hvert fald : tak for hjælpen, Terje.

Smuk introduktion til denne gruppe. 1 spørgsmål, 1 svar = 1 løsning.
Det er sgu' effektivt.

Mvh.

Sebastian