Fremadsendelse
Fra : -=///DAX\\\\\\=-

Dato : 23-05-02 22:05

Hej

I øjeblikket går jeg til hundetræning med min labber og næste gang skal vi
lære "fremadsendelse" - det vil sige at hunden skal løbe frem til et bestemt
sted(eller sådan noget i den retning). Jeg kunne godt tænke mig at begynde
at træne på det på forhånd.

Er der nogen kan forklare mig, hvordan man lærer hunden det!(Læs: mig)
Eller nogen der har et link til en side hvor det står beskrevet.

Mvh.

Brian

Se mine hunde på:
http://home19.inet.tele.dk/japanese/

Fra : Jo-Ann

Dato : 24-05-02 00:27

Hej Brian !

Nu ved jeg jo ikke hvilken forening du træner i - om det er DKK, DcH eller
måske noget helt andet, men her er et link til hvordan man kan træne en
(gammel) DKK fremadsendelse. Når jeg skriver "gammel" er det fordi øvelsen
pr. 1/1 2002 er lavet om i DKK's kl. 3.

Meen..princippet i at lærer den at løbe frem, det er jo det samme uanset om
den så skal løbe frem til et felt af bånd, kegler, eller bare "over en
streg".

Hov..og så må jeg jo hellere huske linket:
http://home13.inet.tele.dk/lydighed/htm/fremadsendelse.htm

Mvh

Jo-Ann

Fra : Millie

Dato : 24-05-02 07:46

"-=///DAX\\\=-" <spamnejtak_dax@postkasse.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen kan forklare mig, hvordan man lærer hunden det!(Læs: mig)
> Eller nogen der har et link til en side hvor det står beskrevet.
Jeg har læst i et af de sidste numre af Hunden, i en artikel vedr. agillity,
om en, der lærte sin hund det "baglæns". Det virkede meget logisk og
effektivt.
HIlsen Millie

Fra : René Løweneck

Dato : 24-05-02 08:42

-=///DAX\\\=- <spamnejtak_dax@postkasse.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ced59f5$0$15500$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Er der nogen kan forklare mig, hvordan man lærer hunden det!(Læs: mig)
> Eller nogen der har et link til en side hvor det står beskrevet.

Nå, du vil lige smugtræne lidt, hva' ))

Nå det er nu egentligt meget nemt.
Du viser hunden, at du lægger en supergodbid (det skal være noget hunden er
helt vild med) på en kop. Lad den endelig gerne snuse til godbidden så tæt
på som muligt (hunden er hele tiden i snor). Nu går du så ca. 5 m væk fra
koppen og vender dig om mod koppen og får hunden sådan rimeligvis på plads
(hunden vil være helt kulret, for at komme ud til godbidden). Tag fat i
halsbåndet og løsn snoren. Nu siger du det magiske ord "frem" og slipper dit
tag i halsbåndet. Nu vil hunden løbe ud og tage godbidden, når den så har
taget den, kalder du hunden tilbage. Du har nu foretaget din første
fremadsendelse.

Dette skal gentages nogle gange, og så er den hjemme )

Hvis du er interesseret i at vide, hvad du ellers kan blive "udsat" for, i
DcH's C program, så kig på denne side :

http://www.loweneck.dk/dch/default.asp?PG=20

Held og lykke med det !

René Løweneck
www.loweneck.dk
Fra 0 til opdateret på under 60 sekunder...

Fra : Malle-brok

Dato : 24-05-02 17:15

Hej Brian.

Hvis det er til noget med DcH, kan du måske bruge noget af dette:
http://www.redningshund.dk/aalborg/artikler/lydighed_fremadsendelse.htm

- God fornøjelse med træningen

Hilsen
Carina

- - -
Redningshunde i Aalborg:
http://www.redningshund.dk/aalborg/
- søger stadigvæk nye "legekammerater" !!!

Min hund:
http://hunde.homepage.dk/Daneskjolds_Pippi.htm