præcise søkort
Fra : Brian B. Christensen

Dato : 08-02-01 10:02

Hej.

Jeg vil lige dele dette med jer andre (hvis I ikke ved det allerede).

I går snakkede jeg med en gut fra kort og matrikelstyrelsen. Han har i
sin tid været med rundt i landet og lavet opmålinger med et af de
skibe som har sejlet farvandet tyndt.

Han sidder nu i deres kundeservice og kunne fortælle at de har nogle
gamle "A kort" (som han kaldte dem) liggende. Disse A kort er de
originale og mest præcise opmålinger der findes. På de offentliggjorte
søkort er der en vis sikkerheds dybde indbygget, men A kortene
fortæller _meget_ præcist hvor dybt der er.

Hvis man er interesseret i disse A kort, kan kopier købes hos K & M.
men hvis man ringer til dem (deres kundeservice), kender de ikke noget
til dem. Insister dog på at du gerne vil købe en kopi og de kan
sende/faxe den til dig. Som han sagde, så koster de ca. 2-300 kr. for
10x10 minutter.

Håber nogen kan bruge dette til noget.

Mvh. Brian

Fra : Jesper Kinch Anderse~

Dato : 20-02-01 23:10

Lad være med at købe til Vestkysten,eksempelvis Hanstholm - det er
stort set kun hvidt papir (til gengæld gav de rabat).

Mvh. Jesper