Gave på fødeafdelingerne.
Fra : Jens Nielsen

Dato : 08-02-01 09:56

Hej med jer,

Jeg har hørt at når man føder på et hospital, står der små kasser med
reklame-ting fra forskellige virksomheder, f.eks. salve, bleer etc.

Er der nogen der har kendskab til disse kasser og hvad der er i kasserne.
Kommer de fra én speciel virksomhed eller er der produkter fra forskellie
virksomheder.

Håber at høre fra jer.

På forhånd tak.

Mvh
Jens

Fra : Skriv dit navn

Dato : 08-02-01 11:38

Hej

På den afdeling hvor jeg har født fik vi små toilettasker med prøver fra
Natusan

Mvh

Irene

Fra : Blue

Dato : 08-02-01 14:23

"Skriv dit navn" <brugernavn@toha.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> På den afdeling hvor jeg har født fik vi små toilettasker med prøver fra
> Natusan
>
> Mvh
>
> Irene

Der er åbenbart forskel på fødestederne.
På Odense og Svendborg har jeg ikke oplevet det.

*VH Blue (Katja Lykkegaard Andersen)

Fra : R. Ilsøe

Dato : 08-02-01 15:39

> Der er åbenbart forskel på fødestederne.
> På Odense og Svendborg har jeg ikke oplevet det.

Jeg har heller ikke oplevet det på Kolding, men det kan vel ha' noget at
gøre med at jeg fødte ambulant begge gange. Jeg ved dog at Libero og Natusan
er meget dominerende på fødeafdelinger, så mon ikke det er produkter fra
dem?!

R. Ilsøe

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-02-01 16:37

"R. Ilsøe" <maa@no-spam-vejen-net.dk> skrev:

> [...]

Heller ikke på Rigshospitalet.

>Libero og Natusan er meget dominerende på fødeafdelinger, så mon
>ikke det er produkter fra dem?!

Bleerne på Riget er fra Libero - så ja, de har sikkert en vis
indflydelse.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Milea

Dato : 08-02-01 21:57

"Blue" <blues@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Der er åbenbart forskel på fødestederne.
> På Odense og Svendborg har jeg ikke oplevet det.
>
> *VH Blue (Katja Lykkegaard Andersen)

I 1993 ved jeg, at der blev uddelt på Odense Sygehus, men har dog ikke hørt
om det efter.
I Fredericia bruger de det heller ikke..men både i Odense og Fredericia er
det Libero, som 'sponsorer' med bleer.

Jeg 'erindrer' dog, at ved min fødsel nr 3 , i 2000, på Fredericia sygehus,
omtalte 1stegangs-mødre, at de havde fået en lille taske, med 2 små tuber
zinksalve, og alm. klar salve fra Natusan.

Umiddelbart tror jeg, at de forskellige sygehuse er 'trætte' af al den
reklamation, for i sidste ende, så er det jo personalet, som skal 'sørge'
for at det bliver det ud, og jeg mener helt klart, at de har andre ting at
tage sig til *S*

Mvh. Milea

Fra : Blue

Dato : 08-02-01 22:31

"Milea" <mileamillz@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Blue" <blues@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> I 1993 ved jeg, at der blev uddelt på Odense Sygehus, men har dog ikke
hørt
> om det efter.

I 1991 blev der intet uddelt og vist heller ikke sidste år.

> I Fredericia bruger de det heller ikke..men både i Odense og Fredericia er
> det Libero, som 'sponsorer' med bleer.

I Svendborg er det Bambolina, kunne forestille mig at det har noget at gøre
med Svanemærket og de er vist de eneste bleer der har fået det stempel.

Det kan vel også være godt det samme og få sådanne prøver med hjem.
Kunne da forestille mig at de fleste nybagte forældre har sørget for at den
slags står klar hjemme på puslebordet.

*VH Blue (Katja Lykkegaard Andersen)

Fra : Gitte Beyer

Dato : 08-02-01 17:32

Hejsa

>Er der nogen der har kendskab til disse kasser og hvad der er i kasserne.
>Kommer de fra én speciel virksomhed eller er der produkter fra forskellie
>virksomheder.

Da jeg fødte (Vejle sygehus), var der på stuen på barselsgangen en
lille toilettaske med prøver fra Natusan.
Der var dog fra sygeplejerskernes side delte meninger om dette, bl.a.
fordi det til nyfødte ikke er nødvendigt/tilrådeligt at bruge sæbe,
lotion osv.

MVH
Gitte

Fra : Heini Guttesen

Dato : 11-02-01 19:27

> [...]
>
> Jeg har hørt at når man føder på et hospital, står der små kasser med
> reklame-ting fra forskellige virksomheder, f.eks. salve, bleer etc.

Jeg har for tre uger siden født på Skejby, og her var der heller ikke noget
af den slags. Og bleerne var ikke Libero...

Mette

Fra : Ditte Maria Wammen

Dato : 13-02-01 20:25

Hejsa

På Aalborg sygehus Nord, hvor jeg fødte i sommers, kan man tage en stofpose,
men mange forskellige prøve fra forskellige firmaer.
Der er fra både apoteket, libero, natusan og andre.

Det er ikke noget personalet give da de vil være "neutrale", men poserne
står frit fremme på pusle / amme-stuerne.

Bleerne som benyttes på Aalborg sygehus Nord er fra Libero.

Hilsen Ditte