MS Gamepad virker ikke i WindowsXP ??
Fra : Sven

Dato : 23-05-02 17:02

Hej.
Jeg har en lidt ældre model af Microsofts gamepad. Det er
sidewinder-modellen til gameport. Kan denne ikke bringes til live i Windows
XP? Jeg troede, at XP havde indbyggede drivere til denne gamepad.

Sven

Fra : Jack

Dato : 23-05-02 21:28

Hej Sven

Nu er det svært at sige hvad det er for en når du ikke skriver mere,
men jeg har selv en ældre Microsoft Sidewinder Game Pad, af den
første model og den funger fint, det eneste at du skal gøre er at gå ind i
Kontrolpanelet
Spilleenheder
Tilføj
næsten i bunden ligger der en der hedder (Microsoft Sidewinder Automatisk
Genkendelse)
vælg den og vent et øjeblik og der er liv, hvis det er en logitech er det
samme måde der
finder du man bare den der hedder logitech automatisk genkendelse.

Jack

Fra : Sven

Dato : 23-05-02 22:03

> [...]
> samme måde der
> finder du man bare den der hedder logitech automatisk genkendelse.

Hmmm, det er sådan jeg gør. Men den finder ikke game pad'en (det er den
første Sidewinder fra MS, den til gameporten, ikke USB). Faktisk finder den
ingen ting, når jeg vælger "Microsoft Sidewinder Automatisk Genkendelse".
Gameporten sidder i et SB Audigy lydkort.Gamepad'en virker fint nok på min
gamle winME PC, men altså ikke på min "store" WinXP PC.

Sven

Fra : Jakob Iversen

Dato : 23-05-02 23:38

Sven wrote:

> [...]
> Gameporten sidder i et SB Audigy lydkort.Gamepad'en virker fint nok på min
> gamle winME PC, men altså ikke på min "store" WinXP PC.

Sjovt, jeg havde samme problem igår ved at sætte noget i en gameport for første
gang i mit liv!! Det var også Microsoft Sidewinder, men med denne version er der
en knap der hedder "mode" som absolut skal være trykket på rigtigt for at den
virker (diode lyser)! Jeg ved ikke om det er af samme version som du har men det
løste ihverfald mit problem!
Håber det hjælper!

--
/Jakob
"Tonight: When Dinosaurs get drunk ................ has been cancelled! Instead

http://home1.stofanet.dk/fudgeem/The_boring_World_of_Niels_Bohr.wav

Fra : Sven

Dato : 24-05-02 21:23

> [...]
den
> virker (diode lyser)! Jeg ved ikke om det er af samme version som du har

Jo, dette med den grønne lampe ved jeg godt. Jeg har haft denne gamepad i
flere år, men den vil ikke til Windows XP.

Nu har jeg købt en ny gamepad magen til, bortset fra, at denne nye er til
USB, og så er der ingen problemer.

Sven