Farver
Fra : Majer

Dato : 23-05-02 15:28

Nu har jeg flere gange set nogle koder, som jeg vil tro er farvekoder.

Er er nogen der kan hjælpe mig med farvekoden på en Norsk Skovkat i
cremefarve??

--
Majer

www.majer.dk

Fra : Lene

Dato : 23-05-02 17:20

Majer wrote:

> Er er nogen der kan hjælpe mig med farvekoden på en Norsk Skovkat i
> cremefarve??

Hej Majer :- )

En cremefarvet skovkat hedder NFO e. Hvis der også er hvid på den hedder
det
e 09. Hvis der står 22, 23 eller 24 bagved e eller e 09, er den enten
cremetabby eller cremetabby med hvid...22=blotched tabby. 23= makreltabby
og 24 er spotted tabby...
Håber at det var til lidt hjælp :- )

Mange hilsner fra Lene

Fra : Majer

Dato : 24-05-02 14:54

"Lene" <Lene_lock@gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> e 09. Hvis der står 22, 23 eller 24 bagved e eller e 09, er den enten
> cremetabby eller cremetabby med hvid...22=blotched tabby. 23= makreltabby

Hej Lene!

Mange tak for det, så ved jeg hvad jeg skal kigge efter! Vi (kæresten & jeg)
er blevet enige om at købe os en Norsk Skovkat, og efter at have set Emily
(som Else Gyldenkærne har købt), er jeg blevt helt forelsket. Hun er
cremefarvet et eller andet. Kan desværre ikke finde det indlæg hvor hendes
farvebeskrivelse står. Men nu vil jeg gå igang med "jagten" på en lillemis
mere.

Håber at Peter (vores huskat) er enig i at vi skal forøge
kattebestanden!!...

Har du nogle idéer om hvor vi skal lede??

Mange hilsner fra
--
Majer

www.majer.dk

Fra : Lars Dahl

Dato : 24-05-02 15:25

Hej Majer.

Så ku' du ikke nære dig alligevel?!? *grin*
Emily er creme klassisk (blotched) tabby med hvidt, også kaldet NFO e 09 22.
Lige pt. kan jeg ikke komme i tanker om ret mange, der har sådan noget til
salg - det nærmeste må vist være DK Bancha's Cleopatra. Hun er godt nok ikke
klassisk tabby, men alligevel... Som en lille krølle kan jeg afsløre at
hendes mor er halvsøster til Emilys mor, så det ligner da lidt *S*. Jeg kan
ikke lige på stående fod huske Banchas HP adr., men hvis du prøver her:
http://www.norskskovkat.dk/ kan du finde dem under "killinger til salg".

Held & lykke med jagten

Mvh. Lars Dahl

--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Majer <majbritt{REMOVE}@majer.dk> skrev i
<KLIP>

Fra : Majer

Dato : 24-05-02 18:18

"Lars Dahl" <hafk@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Majer.
>
> Så ku' du ikke nære dig alligevel?!? *grin*

Jamen jeg er fuldstændig solgt!! Vil bare have en "lille" cremefarvet mis!!
*G*...

> Emily er creme klassisk (blotched) tabby med hvidt, også kaldet NFO e 09
22.

Tak for info'en igen.. nu har jeg gemt farvekoden..*S*

> Lige pt. kan jeg ikke komme i tanker om ret mange, der har sådan noget til
> salg - det nærmeste må vist være DK Bancha's Cleopatra.

Det er sjovt, for jeg har søgt på nettet, og fandt også kun Cleopatra. Hun
er også ret nusser, og jeg har lige sendt en mail til hendes mennesker. Så
må vi se hvad der kommer ud af det...

> Held & lykke med jagten

Mange tak!!... håber virkelig at det lykkes for os!!

Venlig Hilsen

Majer

www.majer.dk

Fra : Grit Wessel

Dato : 25-05-02 19:46

> Det er sjovt, for jeg har søgt på nettet, og fandt også kun Cleopatra. Hun
> er også ret nusser, og jeg har lige sendt en mail til hendes mennesker. Så
> må vi se hvad der kommer ud af det...

Hej Majer

Jeg kender Cleopatras mennesker privat, og jeg kan kun anbefale dig at købe
killing hos dem - de er meget søde.

Cleopatras far er også far til mit B-kuld (som fylder ét år om 8 dage

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Majer

Dato : 26-05-02 08:08

"Grit Wessel" <ng@dk-ginkgo.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kender Cleopatras mennesker privat, og jeg kan kun anbefale dig at
købe
> killing hos dem - de er meget søde.

Jeg vil også meget gerne købe af dem, så meget at jeg har prinet Cleopatras
billede ud, og vist det til gud og hver mand... *G*...
Lige nu venter jeg bare på, at de svarer på min mail... Jeg sendte en mail
til dem i fredags, men har endnu ikke hørt noget... Er ved at gå ud af mit
gode skind!! *S*... Men jeg ringer til dem i eftermiddag, hvis de ikke har
svaret inden...
Men det er da dejligt at høre, at de kan anbefales. Det er da helt klart et
plus!

Mange søndags hilsner fra
--
Majer

www.majer.dk

Fra : Majer

Dato : 26-05-02 21:45

> [...]
købe
> killing hos dem - de er meget søde.
>
> Cleopatras far er også far til mit B-kuld (som fylder ét år om 8 dage

Øv, har snakket med Cleopatra's mennesker i dag. men hun blev desværre solgt
i går... øv øv øv...

Hvis der er nogen, der kender til andre cremefarvet Norsk Skovkat hunkilling
til salg, så sig endelig til...
En rød hun kan også bruges...

Mange suk fra
--
Majer

www.majer.dk

Fra : Grit Wessel

Dato : 27-05-02 07:07

> Hvis der er nogen, der kender til andre cremefarvet Norsk Skovkat
hunkilling
> til salg, så sig endelig til...
> En rød hun kan også bruges...

Hej Majer

Hvad med http://www.cruz.smorumnet.dk/ ? De burde have fået killinger nu,
men hjemmesiden er ikke opdateret endnu. Faren til kuldet er den samme som
til Bancha's kuld, og der er mulighed for creme og røde piger.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Majer

Dato : 27-05-02 16:05

> Hej Majer
>
> Hvad med http://www.cruz.smorumnet.dk/ ? De burde have fået killinger nu

Jeg har allerede sendt en mail med en efterspørgelse i går. Så nu venter jeg
bare længselsfuldt på svar fra Ina.

Men tak for hjælpen, og sig endeligt til hvis der dukker andre op.

Mange hilsner fra
--
Majer

www.majer.dk

Fra : Birgitte

Dato : 27-05-02 11:35

Hej Majer
Jeg har nu også en creme hunkilling, desværre så er hun booket til Louise
her fra NG.
Held og lykke med din søgen.
Missetanker fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Majer

Dato : 27-05-02 16:07

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Majer
> Jeg har nu også en creme hunkilling, desværre så er hun booket til Louise
> her fra NG.

Eeiij.. hvorfor er jeg bare for sent ude alle steder?!?!?... Nå nu jeg
bareVIL have sådan en lille tøs... *suk*...
Hvis nu Louise skulle ombestemme sig (ved godt at det er utopi at tro det),
men så ved du hvor jeg er...*S*...

Mange hilsner fra
--
Majer

www.majer.dk

Fra : Birgitte

Dato : 27-05-02 16:25

Hej Majer
Jeg skal huske på dig, hvis Louise vælger Gucci istedet for.
Valget ligger nemlig mellem de to.
Jeg er selv vild med creme farvede katte, og Ghibli er faktisk rigtig
"fimset" i sin farve, altså meget lys.
Missehilsner fra Birgitte

> [...]
> bareVIL have sådan en lille tøs... *suk*...
> Hvis nu Louise skulle ombestemme sig (ved godt at det er utopi at tro

---
DK. True Trust