Ny Laserprinter
Fra : Esben Nielsen

Dato : 23-05-02 13:10

Hej

Jeg skal have en ny hjemmelaser og vil gerne have lidt gode råd.

Der er nogle krav som den skal opfylde:

Skal understøttes af Linux
Driveren skal kunne lave 2xA5 på 1 A4 side
Gerne tilslutning for 2 maskiner samtidig.

Jeg har kigget på HP 1200 som jeg forventer er understøttet af Linux og som
kan have to maskiner tilsluttet samtidig. Men understøtter driveren 2xA5??

Brother har også en 1440 printer som ser ok ud, men den kan vist kun have en
PC tilkoblet uden net.

Gode råd??

Venlig hilsen

Esben

Fra : Brian Hansen

Dato : 24-05-02 00:07

"Esben Nielsen" <enielsen@oecon.au.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Brother har også en 1440 printer som ser ok ud, men den kan vist kun have

1440'eren har også både USB og parallel, så du kan godt have en PC på hver
port.
Flere sider på en er også understøttet.
Brotheren er både i indkøb og brug billigere end HP'en.

Brian

Fra : Thïngmand

Dato : 24-05-02 08:20

> 1440'eren har også både USB og parallel, så du kan godt have en PC på hver
> port.

Noget du har prøvet? Havd hvis man skriver ud fra hver PC, samtidig?

Fra : Leony

Dato : 24-05-02 08:18

"Esben Nielsen" <enielsen@oecon.au.dk> skrev i en meddelelse

> Skal understøttes af Linux
> Jeg har kigget på HP 1200 som jeg forventer er understøttet af Linux
> Gode råd??

Det er ikke klogt at købe noget du forventer understøtter Linux. Det er jo
desværre ikke altid at forventninger holder stik.
Personligt ville jeg starte med at lave en liste med de printere som
opfylder dine krav (især Linuxdelen). Når listen er færdig så kan du gå
igang med at vælge den printer du vil have. Du kan jo starte med at udelukke
alle som ligger uden for din økonomiske rækkevidde, har dårlig økonomi og
lignende.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Jesper Krogh

Dato : 24-05-02 08:26

In article <3cecdcadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Esben Nielsen wrote:
> Jeg skal have en ny hjemmelaser og vil gerne have lidt gode råd.
> Der er nogle krav som den skal opfylde:
> Skal understøttes af Linux

Hvis du køber en PostScript printer så er du 100% sikker på at den
virker. Det er den nemme, men også lidt dyrere løsning. Ellers surfer du
lige forbi:
http://www.linuxprinting.org/
Og ja, HP er nogle af de flinke på dette område
http://www.linuxprinting.org/printer_list.cgi?make=HP

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk - Mandrake 8.2 PowerPack er nu i hus.