Gamle præster på nettet?
Fra : Soren Beck

Dato : 23-05-02 10:44

Friderich Nannestad der i Folketællingen 1801 opføres som "40 år, gift,
sognepræst til Højerup og residerende capellan i Storehedinge" gift med
Ane Cathrine Metz, 38 år.
Deres datter Henrikke født ca 1793 gifter sig med Jacob Ludvig Hansen
som i folketællingen 1850 er 65 år og præst i Glostrup.

Er der nogen der ved om/hvor man kan finde oplysninger a la Teologisk
Stat på nettet om disse gamle præster?

Venlig hilsen

Søren Beck
Kuala Lumpur

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 23-05-02 14:08

"Soren Beck" <sbeck@pd.jaring.my> skrev i en meddelelse
> [...]
> som i folketællingen 1850 er 65 år og præst i Glostrup.
> Er der nogen der ved om/hvor man kan finde oplysninger a la Teologisk
-------
Søren Beck:
Næhhhh det ved jeg ikke.
Nu ligger Kualalumpur jo ikke lige om hjørnet, men har du læst "EN DANSK
PRÆSTEKONES HISTORIE" af Thyra Jensen, og "Eline Boisens erindringer fra
midten af forrige århundrede" ??
Måske der var noget der du kunne bruge?
Flemming Svendsen.

Fra : Henriette Idestrup

Dato : 23-05-02 14:34

Thyra Jensen har også skrevet en bog med titlen "Bispinde Nanna Boisen, født
Nannestad". Den udkom i 1935. Den er illustreret og der er billeder af flere
af slægtens medlemmer.

Med venlig hilsen / Kind regards / Mit besten Grüßen
Henriette Idestrup

* * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Homepage: www.idestrup.dk
E-mail: idestrup@adslhome.dk
* * * * * * * * * * * * * * * * * * *

En af de personer, der omtales er FREDERIK ENGELHARDT NANNESTAD, først
personel Kapellan i Store-Hedinge og sogneprædt i Højrup. Senere Provst i
Stevns herred.

Jeg har bogen i min samling og du må gerne maile mig, hvis ikke du kan finde
den på biblioteket.

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 24-05-02 05:52

> [...]
flere
> af slægtens medlemmer.
> Med venlig hilsen / Kind regards / Mit besten Grüßen
--------------
Ja, og ligeledes mener jeg fornyelig at have læst nogle nyere efterkommere
atter har udgivet noget om slægten, men lige nu kan jeg ikke komme i hu . .
.. .
Flemming.

Fra : Soren Beck

Dato : 27-05-02 16:21

"Flemming Svendsen" <flemclar@mail.dk> wrote in message

> [...]
> atter har udgivet noget om slægten, men lige nu kan jeg ikke komme i hu . .

Tak til både Henriette og Flemming.
Jeg har fundet links på nettet ved at bruge jeres oplysninger og strøg
lige ind i en samling familietræer med både Nannestad og Engelhart i
Norge tilbage til min ane i 12. led Mauritz Giurdson født ca 1552 i
Skedsmo Norge. Så heldig er man ikke hver dag!
Det ville naturligvis være spændende at komme i kontakt med nogle nye
efterkommere.

Venlig hilsen

Søren