Fangstrapport Lerbæk 17.5
Fra : Rabbit_HGC

Dato : 23-05-02 08:03

Hej alle

Ja jeg skriver først nu, da jeg har haft ferie, men I skal alligevel have
lov til at dele denne oplevelse med mig, for jeg har sku aldrig oplevet
noget lignende.

Jeg startede klokken 07:00 helt alene i søen, kun følgeskab af 3 rådyr og 2
store svaner (snakker vi idyl eller hva), hehe.

Jeg prøvede først med bobleflåd og orm, ingen udslag, så gik jeg over til
orm og majs, stadig dødt, så prøvede jeg powerbait i 3 forskellige farver
stadig intet. Nåh, så måtte jeg jo skifte til spinner, hvilket jeg aldrig
har haft held med. Men der gik kun 2 kast så var den første ørred på ca. 1.8
kg på bredden, endnu en kom op efter ca. 10 kast ca. 2 kg. Jeg tænkte ved
mig selv, det bliver sku vist en fin dag. Da min makker kom ved 13 tiden
havde jeg landet 3 flotte ørreder, og han var helt vild ligesom mig. Han
startede også med bobleflåd men ingen held (men vi skulle jo lige have tid
til at drikke en kølig, hehe). Han skiftede til spinner, første kast, et stk
på 2.5 kg., 10 minutter senere havde jeg bid men den smuttede sku. Nåh, for
at gøre en lang historie kort så skiftede vi til en anden sø da vi havde 7
ørreder. Vi troede egentlig ikke det kunne blive bedre, men vi tog fejl. Da
vi kom til den anden sø stod der 3 med linen godt ude i vandet og halede ind
(spinnere) og jeg kunne høre på dem at de var helt vilde, nåh vi kastede
vores liner ud og der gik ikke 3 sekunder så havde vi begge bid, og de tre
længere nede på bredden havde sku også bid, så vi hev lige 5 ørreder ind
samtidig....ud med snørren og så var den der sku igen.

Vi fangede 7 ørreder på under en time. Så min makker og jeg havde i alt
fanget ca. 20 kg ørreder og 14 stk. Det er det vildeste jeg nogensinde har
oplevet i en put and take sø. Jeg snakkede bagefter med ejeren. Han havde
overtaget den for ca. 6 mdr. siden og ville have Lerbæk på landkortet, så
han havde fyldt ca. 500 kg i søen den dag, og ville fylde endnu 400 kg i
dagen efter. Det har sku også været dødt de sidste 2 år, men nu er der gang
i den igen.

Well, just my 2 cents.

Rabbit

Fra : hansi.christiansen

Dato : 23-05-02 14:37

jamenja

http://www.kandu.dk/

Fra : Kristian Kjeldsen

Dato : 24-05-02 01:25

Lerbæk har ikke været død, det har bare været meeeget svært at fange fisk
derude. Man skal være det rigtige sted på det rigtige tidspunkt, og det har
du været kan jeg se, hvor der oven i købet er fyldt lige i overkanten med
fisk i søen.

Men du havde en god tur, og knæ og bræk næste gang du tager ud.

Kristian