Thyholm igen
Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 22-05-02 22:25

Nogen der har hørt om Thyholm kommune?

Vi har i dag sendt denne email for at se, om der er liv på rådhuset
endnu.
-----------
Hr. Borgmester Peter Gade, fru Alice Brink, hr Karl-Johan Nielsen.

Vil i være venlige at redegøre for den nuværende sagsbehandling eller
mangel på samme?

"Referat af samtale den 14.09.01 på borgmesterkontoret med deltagelse
af borgmester Peter Gade, Annette Svenningsen og undertegnede."

Siger Alice Brink bl.a.:

"Ang. sagsbehandlingen er det min holdning, at når sagsbehandleren
først ringer umiddelbart efter et møde og orienterer om en beslutning
telefonisk og senere indenfor 10 dage fremsender skriftlig besvarelse
- lever det op til mine forventelig krav til god borgerservice. Der
går anmindeligvis fra en til 2 uger efter et Personudvalgsmøde før
alle punkterne er besvaret."

Jeg vil gerne høre, på hvilke punkter ovennævnte bliver modificeret
for at passe til den nuværende situation, hvor udvalget har behandlet
min sag den 09.04.02, og jeg i dag den 22.05.02 stadig ikke har fået
det skriftlige svar med klagevejledning.

Vi har til dato kun modtaget en email Fra K-J den 10.04.02, som
fortæller at der blev bevilget bistandstillæg, og at "Der vil senere
blive sendt bevillingsskrivelse med begrundelse og
ankevejledning."

CC til Alice Brink og Karl-Johan Nielsen

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Lotte M

Dato : 25-05-02 12:12

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev :

> Nogen der har hørt om Thyholm kommune?

hmrf...

> Vi har i dag sendt denne email for at se, om der er liv på rådhuset
> endnu.

[snip brev]

Et udmærket brev - jeg er spændt på hvornår i får svar - jeg synes
det er noget griseri, at i endnu ikke har modtaget en bevilling....

Kaj, din sag er så grotesk, at man skulle tro det var lyv, men det er det jo
(desværre) ikke. Det er frustrerende at være vidne til en kommune så'n
kan undlade at hjælpe, ved at trække alt i langdrag.

--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 25-05-02 17:16

Lotte M wrote:
> Kaj, din sag er så grotesk, at man skulle tro det var lyv, men det er
> det jo (desværre) ikke. Det er frustrerende at være vidne til en
> kommune så'n kan undlade at hjælpe, ved at trække alt i langdrag.

Indskudt bemærkning: Lottes tidligere kommune trækker fortsat hendes
sager i langdrag (de startede i 1997; omhandlende merudgifter, og
plejetillæg. De ligger p.t. IGEN hos Amtet pga "laden stå til" fra
kommunens side)

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 25-05-02 22:28

Søren C. Fischer skrev:

> [...]
>sager i langdrag (de startede i 1997; omhandlende merudgifter, og
>plejetillæg. De ligger p.t. IGEN hos Amtet pga "laden stå til" fra

Pokkers.
Selv noget så grotesk kan man ikke have for sig selv.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Lotte M

Dato : 29-05-02 19:53

"Søren C. Fischer" <usenet@fischer-streton.dk> skrev :

> [...]
> sager i langdrag (de startede i 1997; omhandlende merudgifter, og
> plejetillæg. De ligger p.t. IGEN hos Amtet pga "laden stå til" fra

*Ryster på hovedet*
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 25-05-02 22:28

Lotte M skrev:

>Et udmærket brev - jeg er spændt på hvornår i får svar - jeg synes
>det er noget griseri, at i endnu ikke har modtaget en bevilling....

Du er som sædvanlig ualmindelig diplomatisk i dine udtalelser. Jeg/vi
har anvendt helt andre gloser.

>Kaj, din sag er så grotesk, at man skulle tro det var lyv, men det er det jo

Da jeg startede den i en fjern fortid, var der vist flere af jer, der
troede mere på min paranoia end på en kommune af de dimensioner.

>(desværre) ikke. Det er frustrerende at være vidne til en kommune så'n
>kan undlade at hjælpe, ved at trække alt i langdrag.

Jeg er glad, jeg ikke er uddannet noget-socialt-noget, så man kunne
tro jeg var som Alice.

Jeg modtager stadig ofte mails fra hele landet, der udtrykker
uforbeholden undren over hendes straffrihed.
Vi behøver vist ikke HA mere for at staarte en krig, hvis halvdelen
står ved løfterne.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Lotte M

Dato : 29-05-02 20:03

> Da jeg startede den i en fjern fortid, var der vist flere af jer, der
> troede mere på min paranoia end på en kommune af de dimensioner.

Jeg husker ikke hvad jeg tænkte, men generelt plejer paranoia ikke
være min første tanke, når folk giver udtryk for ikke at have fået
en korrekt behandling i det sociale system.

> Jeg er glad, jeg ikke er uddannet noget-socialt-noget, så man kunne
> tro jeg var som Alice.

Hun er ikke just en positiv rollemodel :-/

Har i stadig fået respons på brevet?
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 29-05-02 22:28

Lotte M skrev:

>Jeg husker ikke hvad jeg tænkte, men generelt plejer paranoia ikke
>være min første tanke, når folk giver udtryk for ikke at have fået
>en korrekt behandling i det sociale system.

Fra 'ikke korrekt' til dette er en vis afstand.

>Har i stadig fået respons på brevet?

Hvis du mener det jeg tror er svaret nej.
Hvis du mener det der står, er jeg forvirret.

Vi har intet hørt endnu.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 01-06-02 20:27

Lotte M skrev:

>Har i stadig fået respons på brevet?

De kan åbenbart ikke få et svar nørklet sammen, så i dag har vi sendt
følgende brev til borgmesteren, Alice, K-J og Det Sociale Nævn. Sådan
rigtigt noget gammeldags noget med papir og den slags.

--------------
Anke over sagsbehandlingstid.
Min sag om økonomisk støtte til at frikøbe min Hustru fra
arbejdsmarkedet for at kunne pleje mig, har været berammet til
afgørelse gentagne gange uden resultat. Den var så igen på Kultur og
Socialudvalgets dagsorden den 9. april i år. Efter mødet orienterede
Karl-Johan Nielsen os - efter aftale - i email om, at der var bevilget
bistandstillæg med virkning fra 1. marts 2002. Han lovede endvidere,
at meddelelse med begrundelse og ankevejledning ville blive tilsendt
senere.
Den 22. maj 2002 sendte vi følgende email til borgmester Peter Gade,
til socialchef Alice Brink og til sagsbehandler Karl-Johan Nielsen:
Hr. Borgmester Peter Gade, fru Alice Brink, hr Karl-Johan Nielsen.

Vil i være venlige at redegøre for den nuværende sagsbehandling eller
mangel på samme? I "Referat af samtale den 14.09.01 på
[...]

I har stadig ikke sendt papirerne fra ovennævnte udvalgsmøde, og i har
heller ikke besvaret den omtalte email endnu.
Hele denne sag har fra begyndelsen været indviklet i kommunale omsvøb
og forhalingsteknikker, der øjensynligt ikke har tjent andet formål
end at trække sagen i langdrag, enten for at vente længst muligt med
at starte udbetalingen, for at forhindre en anke over afgørelsen eller
for at afvente min død, inden det overhovedet blev aktuelt at udbetale
penge.

Da vores tillid til jeres sagsbehandling efterhånden kan være på et
meget lille sted, sendes denne anke til borgmestere Peter Gade, til
Socialchef Alice Brink, til sagsbehandler Karl-Johan Nielsen og til
Det Sociale Nævn i Ringkøbing amt i særskilte breve.

Vi vil lige minde om, at hele denne sag efter de regler der gælder for
normale kommuner skulle være afklaret på 3 måneder. Det er nu 925 dage
siden Annette første gang den 19.11.99 kontaktede Karl-Johan Nielsen
og Grethe Riksted om sagen. Ikke desto mindre er sagen ikke afsluttet,
og forvaltningen har end ikke givet et bud på, hvornår det sker.

Skulle i i mellemtiden have glemt, hvilken sag vi her snakker om, kan
vi henvise til vores hjemmeside www.kajsvenningsen.dk, hvor sagen er
beskrevet forholdsvis omhyggeligt.

Til Det Sociale Nævns orientering skal vi lige påpege, at dette er en
fortsættelse af Journal nr. 2000-611/7, 2000-612/4 og 2000-649/12
Venlig hilsen

Kaj Svenningsen
-----------------
så må vi se, om det afstedkommer nogen reaktion. Ellers må det da være
en sag for bedemanden.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Lotte M

Dato : 04-06-02 11:44

> [...]
> følgende brev til borgmesteren, Alice, K-J og Det Sociale Nævn. Sådan
> rigtigt noget gammeldags noget med papir og den slags.

Det ser fornuftigt ud - det er ufatteligt, at det skal være
nødvendigt, at de ikke har afsluttet sagen for længst.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk