Dansk/Engelsk version af hjemmeside
Fra : Allan

Dato : 22-05-02 22:11

Hejsa,
har kun kigget et par dage, så på forhånd undskyld hvis dette er en
RTFM!
Hvordan laver man nemt(!) en tosproget version af ens hjemmeside? Kan
man lave noget smart som alle (well, de fleste browsere) forstår?

-Allan

Fra : Per Rasmussen

Dato : 23-05-02 10:01

Allan wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
Kan
> man lave noget smart som alle (well, de fleste browsere) forstår?

Nu forstår jeg ikke helt hvad du mener.
Hvis du mener selve programeringen, så er du nødt til at lave den
udelukkende på engelsk, ellers så er der ingen browsere der forstår
det.
Hvis du mener indholdet på siderne skal være både på dansk og engelsk,
så er det mest almindeligt at man laver 2 "ens" sider, hvor sproget
bare er forskelligt.

Per

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Jensen

Dato : 23-05-02 13:59

> Hvis du mener indholdet på siderne skal være både på dansk og engelsk,
> så er det mest almindeligt at man laver 2 "ens" sider, hvor sproget
> bare er forskelligt.

Og lad os bare sige, at det bliver noget roderi at lave clientside.

mvh
Kim Jensen

Fra : Thomas Due

Dato : 24-05-02 07:17

Hejsa,

Jeg er i gang med at lave et website til et produkt som firmaet, hvor jeg er ansat,
sælger.
Dette website er på dansk, norsk, svensk og engelsk. Måden jeg gør det på er ved at
have alle tekster i en database. Derudover har jeg defineret fire virtuelle directories.
/dk/, /se/, /no/, og /uk/. Derved kan jeg ved aflæse stien hvor jeg står se hvilket
sprog der skal anvendes.

Så er det et simpelt spørgsmål om at slå op i databasen og sætte den tekst ind som
passer til sproget.

Spørgsmålet er dog bedre placeret i serverside, enten asp eller php, så jeg har
sat FUT til db.edb.internet.webdesign.serverside

--
Thomas Due
Software Developer