flere netkort i server!!
Fra : Claus Mathiasen

Dato : 22-05-02 21:25

Hej N.G

Jeg har 3 computere i huset, og den ene vil jeg sætte op som server med win
2000 pro på, og hvor de to klienter skal køre XP pro, da jeg snart får ADSL.
Jeg kunne bruge en switch/hub/router.. men jeg har jo så mange netværkskort
liggende..., og så opstod problemerne!!
Jeg smed 3 netkort i serveren 1 til ADSL og 1 til hver klient.
Netværket har jeg nu fået installeret fint bortset fra at de 2 klienter ikke
kan se hinanden, men serveren kan se alle 3 computer, + hver klient kan se
serveren.
Hvad skal jeg gøre for at få de 2 klienter til at se hinanden???

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-05-02 21:44

"Claus Mathiasen" <clausmat@image.dk> wrote in message

> Hvad skal jeg gøre for at få de 2 klienter til at se hinanden???

Jeg ville tro du skal lave en bridget forbindelse mellem de 2 netkort til
klienterne. Nu ved jeg ikke om det er i W2K men i XP markere man bare de 2
netværksforbindelser. Og vælger "bridge" så vil de 2 kort virke som een
forbindelse med een IP een subnet osv

Ellers prøv at give netkortene samme SUBNET

Fra : Kristian Asmussen

Dato : 23-05-02 14:36

"Claus Mathiasen" <clausmat@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> serveren.
> Hvad skal jeg gøre for at få de 2 klienter til at se hinanden???

Du behøves kun et netkort til klienterne, og et til ADSL.
Så smider du bare en hub eller swicth på det ene netkort.

Hilsen Kristian

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-05-02 16:06

"Kristian Asmussen" <kristianasmussen@mail.dk> wrote in message

> Så smider du bare en hub eller swicth på det ene netkort.

Ja, men læs hvad manden skiver

Fra : Claus Mathiasen

Dato : 23-05-02 19:55

> [...]
> forbindelse med een IP een subnet osv
>
> Ellers prøv at give netkortene samme SUBNET

jeg har prøvet at lede efter noget der minder om det der hedder en bridge på
XP maskinen, men jeg kan @!#¤%& ikke finde noget i win 2000!!!
Skal hele netværket ikke have samme subnet?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 23-05-02 20:36

"Claus Mathiasen" <clausmat@image.dk> skrev:
> Skal hele netværket ikke have samme subnet?

Jo.

/Mikael