Officielle fundatser for dk.fritid.dyr.hun~
Fra : Bufas

Dato : 22-05-02 20:46

Hej !

Vil lige repetere officielle fundatser for dk.fritid.dyr.hund :

1. Navn:
dk.fritid.dyr.hund

2. Beskrivelse:
Valg af hund, adfaerd, opdragelse, traening, erfaringer

3. Fundats:
Formålet med denne nyhedsgruppe er at give alle hundeejere mulighed for
at udveksle erfaringer og hjælpe hinanden med at få et problemløst
samliv med hunden.

Gruppen er for alle typer og racer af hunde så som tjenestehunde,
specialhunde, lommehunde, hyggehunde, familiehunde m.m.

Emnerne kan fx være valg af hund, opdragelses- og træningsmetoder,
problemhunde, adfærd m.m.m.

Gruppen er ikke beregnet på køb og salg, der i stedet henvises til den
relevante gruppe i dk.marked-hierakiet.

Det er ikke tilladt at sende indlæg til denne gruppe, der indeholder
vedhæftede filer fx billeder

4. Begrundelse:
Hunden er et af de mest udbredte husdyr, og for mange er hunden, ud
over at være kæledyr, også en hobby og sport.

For nogle er hunden også et værktøj i hverdagen fx handicaphunde eller
blindeførerhunde. Fælles for alle er at hunden skal have en eller anden
form for opdragelse/træning.

Hunde er jævnligt årsag til overskrifter i aviserne; mange ulykker
kunne have været undgået, hvis hundeejeren havde haft den nødvendige
viden om adfærd og opdragelse.

Gruppen vil derfor kunne medvirke til, at der sker færre ulykker, og at
hunde bliver til mindre gene, til glæde for alle.

Ikke mindst vil gruppen kunne medvirke til at livet bliver sjovere for
både hunden og den ejer

5. Eksisterende trafik:
Der er rigtig mange indlæg om hunde på gruppen dk.fritid.dyr

7. Moderering:
Nej

8. Forslagsstillere:
Bjarne Østergård boe@post3.tele.dk
Nina El Falaki feca@image.dk
Søs D. Jensen

Mange hilsner

Bufas

--

- som er træt af al den ævl der er i denne ng og snart begynder at
futte til dk.snak.mudderkastning !!!

Fra : Louise Kragh

Dato : 22-05-02 22:54

laver lige bølgen for .o¤*´^`*¤o..o¤*´ Bufas`*¤o..o¤*´^`*¤o.

mvh
louise

Fra : Louise Kragh

Dato : 22-05-02 23:46

Kan ikke lade være med at vove pelsen...
Men kan folk ikke undgå både de personlige angreb/diskussionerne der kører
for langt ud OG brokken/beklagelserne/i er dumme/nu gider jeg ikke være med
her mere trådene?? de sidsnævnte fylder snart mindst lige så meget som de
første... og er ved at blive lidt trættende læsning.
mails mm ville måske være et bedre sted af få afløb for disse ting?

med fredsommelig godnat hilsen
Louise og vapperen