ACAD2000 Printning af figur ned farvefyld ~
Fra : Bjarne Jørgensen

Dato : 22-05-02 20:07

Når jeg vil printe figuren ud som den er vist med fyld på, så skriver den
kun linierne ud, det samme gør den ved vis bilde, jeg bruger en Epson color
850, hvad gør jeg forkert.

MVH BBJ

Fra : Thomas Elling

Dato : 24-05-02 11:19

"Bjarne Jørgensen" <bjarnebo@danbbs.dk> wrote in message

> [...]
> kun linierne ud, det samme gør den ved vis bilde, jeg bruger en Epson color

Hej Bjarne

Jeg er ikke sikker på hvad det er du vil, men hvis du vil printe en
3D-model med shade on, så kan det ikke lade sig gøre i AutoCAD, men du
kan gøre følgende.

1. Skift din skærmfarve til hvid baggrund.

2. Sørg for at shade er on og tryk så Print screen.(på tastaturet)

3. Paste dit "screen dump ind i Paint.

4. Rediger dit screen dump i Paint og print så ud.

Fra : P.C.

Dato : 24-05-02 22:40

Hi.

"Thomas Elling" <thomas@elmoprint.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 3. Paste dit "screen dump ind i Paint.
>
> 4. Rediger dit screen dump i Paint og print så ud.

Selv med AutoCAD 14 kan man rende med rimeligt resultat, hvis man sætter et par
projektører ind og render perspektiver. Det er rimeligt svært, men der er
menuer hvor en del parametre kan sættes, bla skygge og om lyset skal udregnes
udfra kvadratet af afstanden eller liniært,
Vær glad for ordentlige rendere, og lad hvert enkelt program gøre det det er
bedst til, tag f.eks. autoCAD tegninger til 3Ds ,så kan det aldrig gå helt galt
, ihvertilfælde i Jpg.
Det er bare min mening, men hvid det har noget med AutoCAD at gøre, så er man
nok nødt til at loade applikasioner som Accurender eller den render som Autodesk
tilbyder ; hos Autodesk _betaler_ man nemlig for at hjælpe med udviklingen,
hvilket passer helt i tråd med ideen om et "virtual company" , ------ Tilbage
til det oprindelige spørgsmål, og muligheden for en screen dump, så er det nok
en ide at trykke Alt+PrintScreen og ikke knu PrintScreen ,men det er da et meget
ringe resultat, når man i en rimelig render, kan sætte plottet progresivt så man
kunne plotte en væg fotorealistisk, af f.eks. ;
http://groups.yahoo.com/group/skuespilhus/
------ øh såvide jeg husker ,bliver det en BMP hvis man render fra AutoCAD.
P.C.
http://d1o111.dk.telia.net/~u139600113/a