Grafikkort-problemer
Fra : [5000] Bo

Dato : 22-05-02 18:32

Hej NG

Jeg har en GF4Ti4400 fra Microstar, og det kører ikke særlig godt. Det er
når jeg spiller krævende 3D spil at computeren låser og jeg får blå skærm.

jeg har så lånt et Gf2GTS af en kammerat som kører fint på min computer. Mit
Gf4Ti4400 satte vi over i hans pc, og samme fejl - altså må det være kortet.

Jeg har senere haft en ATI radeon 8500 i min maskine, og den frøs også ved
3D Mark, men når kortet kom i min makkers maskine, så kører det fint.

Så hvor er fejlen?

Efter jeg havde mit Gf4 i min maskine installerede jeg Xp på ny, og satte
BIOS-indstillingerne til default, så der bude ikke være driverkonflikter.

Alle gange er de nyeste drivere hentet fra producentens side.

Nogen der har forslag til hvor eller hvad fejlen kan være??

Mvh Bo

Fra : Thomas

Dato : 22-05-02 19:37

> Nogen der har forslag til hvor eller hvad fejlen kan være??

Det kunne muligvis være, hvis du har et MSI (Microstar) bundkort. Sagen er
den, at GF4MX kort ikke rigtigt spiller sammen med MSI bundkort.

Hvilket bundkort kører du med?

/T

Fra : [5000] Bo

Dato : 22-05-02 19:38

> Det kunne muligvis være, hvis du har et MSI (Microstar) bundkort. Sagen er
> den, at GF4MX kort ikke rigtigt spiller sammen med MSI bundkort.
>
> Hvilket bundkort kører du med?

Lige nu har jeg er ASUS, men har før haft et MSI før jeg kom til at brænde
det af

Det skal også lige siges at det IKKE er GF4MX, men et GF4Ti4400 - et noget
bedre kort....

Mvh Bo