postfix
Fra : Martin Kiefer

Dato : 22-05-02 16:35

Hejsa

Jeg har et mindre problem med min postfix. Jeg har i filen
/etc/postfix/virtual indsat følgende
bruger1@domæne1.dk bruger1
@domæne.dk bruger1
bruger2@domæne2.dk bruger2
@domæne2.dk bruger2

Problemet er at det virker fint med domæne1(både post til bruger og *-alias)
MEN alt post til bruger2 bliver sendt til bruger 1 og *-alias bouncer som
værende en ukendt bruger (f.eks asdf@domæne2.dk giver en bounce)

Nogen der har en ide om hvad der kan være galt??

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-05-02 17:50

"Martin Kiefer" <martin@kiefer.dk> wrote in

> Jeg har et mindre problem med min postfix. Jeg har i filen
> [...]

Jeg har mine sat op således:

domæne.dk    anything
bruger@domæne.dk    bruger
bruger2@domæne.dk    bruger@andenhost.dk
@domæne.dk        defaultbruger

Så følger de forskellige domæner bare dernedaf, det "anything" der
står i øverste linie aner jeg ærlig talt ikke hvad betyder, det så
jeg bare i sample-filen eller lign. sted ;)

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Martin Kiefer

Dato : 22-05-02 18:11

"Henrik Stidsen" <spamtrap@spammer.dk> wrote in message

> domæne.dk anything

Oki, den havde jeg så bare ikke med, men det gav ingen forskel overhovedet.

> bruger@domæne.dk bruger
> bruger2@domæne.dk bruger@andenhost.dk
> @domæne.dk defaultbruger

Det er også sådan min som sådan er sat op. Og det virker jo også med domæne1
men ikke med domæne2 der sender alt post til bruger på domæne1

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-05-02 18:47

> Det er også sådan min som sådan er sat op. Og det virker jo også
> med domæne1 men ikke med domæne2 der sender alt post til bruger
> på domæne1

Hva står der i din logfil ? (hvis der står noget overhovedet)

Fra : Martin Kiefer

Dato : 22-05-02 19:18

> Hva står der i din logfil ? (hvis der står noget overhovedet)

Hvis du mener min /var/log/maillog? står der ikke andet end
May 22 18:08:43 net postfix/postfix-script: refreshing the Postfix mail
system
May 22 18:08:43 net postfix/master[7771]: reload configuration

Er der en speciel postfix log?

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-05-02 22:59

On Wed, 22 May 2002 17:34:42 +0200, "Martin Kiefer" <martin@kiefer.dk>
wrote:

>Jeg har et mindre problem med min postfix. Jeg har i filen
>/etc/postfix/virtual indsat følgende

Fra filen:

# Support for a Postfix-style virtual domain looks like:
#
# /etc/postfix/virtual:
# virtual.domain anything (right-hand content does
not matter)
# postmaster@virtual.domain postmaster
# user1@virtual.domain address1
# user2@virtual.domain address2, address3
#
# The virtual.domain anything entry is required for a Post-
# fix-style virtual domain.

Bemærk sidste afsnit; at du altså skal specificere virtual.domain
(domænenavnet), da der ellers ikke er nogen indikation af et nyt
domæne. Fx:

domæne.dk   Mit domæne
bruger1@domæne1.dk bruger1
@domæne.dk bruger1

domæne2.dk   En andens domæne
bruger2@domæne2.dk bruger2
@domæne2.dk bruger2

--
- Peter Brodersen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-05-02 23:04

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> wrote in

> domæne2.dk En andens domæne

Nå det var det det der anything betød ;)
- har tit spekuleret på at jeg skulle finde ud af hvad det stod der
for, kan nu se jeg kan skrive "anything" der ;) (den ide har jeg nu
selv haft)