Katten er meget aggressiv.
Fra : Pia Sørensen

Dato : 22-05-02 15:59

Min kæreste og jeg har en hankat på omkring 14 måneder, der bider meget. Det
er især, hvis man kæler med den, at den lige pludselig springer på en.....og
den bider virkelig hårdt! Den begyndte lidt på at bide allerede da den var
lille, men det var mere som leg....set i bakspejlet skulle vi nok have
stoppet det der. Vi troede, at den ville vokse fra det, og blive mere rolig
efter den blev kastereret......dette skete bare ikke! Den virker nærmest
ondskabsfuld til tider, og kan også finde på at springe på en og bide en i
benet, hvis man kommer forbi med bare ben!
Det skal lige siges, at den er født på en gård, men har så været indekat
lige fra den blev fjernet som killing (ca. 10 uger gammel). Vi har tænkt på
at den derfor måske ikke egner sig så godt som indekat, fordi den har nogle
vilde instinkter, den ikke kan få afløb for.
Nogle gode råd???

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-05-02 16:28

"Pia Sørensen" <piamus@sol.dk> wrote in message
> [...]
rolig
> efter den blev kastereret......dette skete bare ikke!

uhhh der skal sikkert komme masser af gode råd.... men jeg ville lige
fortælle om mine erfaringer med hankatte....
drenge er drenge..... husk det..... drenge leger drengelege....

da sweety i sin tid kom til os var han 11 uger.... ( jeg fik ham en uge for
tidligt fordi alle de andre killinger var taget fra og han gik helt mutters
alene på et loft)
han har altid været en rigtig dreng..... og han bider også.. HÅRDT..... dog
har vi efterhånden fået ham opdraget til at det gider vi ikke...
dog angriber han ikke ben men han spænder ben for os hvis der er noget han
vil opnå*G*

> [...]

nogle
> vilde instinkter, den ikke kan få afløb for.

vores kvaler sluttede da vi fik os en mis mere..... han fik en at lege med
og brænde hans energi af på... nu har vi to piger og sweety og der er
virkelig fræs på til tider*G*
efterhånden er han også blevet en "voksen" bamse på 3 år.....
han kan stadig finde på at bide i "leg" når han ligger og gør sig til og vil
nusses på maven... men reelt handler det om at give ham noget at beskæftige
sig med..... og lære ham at nussen foregår stille og roligt UDEN tænder*G*
så hvis han bider.... fjern hånden og lad ham være.... og så tænk over om
han måske ikke ville have godt af en legekammerart.... gerne en voksen mis
der er neutraliseret og som han ikke kan tromle
--
knus sabina

Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 23-05-02 08:55

Pia Sørensen wrote:
> Min kæreste og jeg har en hankat på omkring 14 måneder, der bider meget. Det

Jeg ved ikke om det her er pædagogisk korrekt og alt sådan noget - men
vi havde venner engang, som jævnligt havde killinger - og især den
ældste pige i familien gik en del op i killingerne. Hun havde et - efter
eget udsagn - meget probat middel: hun bed igen.
Majken (som pigen hed) hævdede at det aldrig var nødvendigt med mere end
en gang pr kat. Jeg kan ikke udtale mig om det - jeg har aldrig prøvet
midlet, og ville nok kun gøre det hvis det var virkeligt problematisk...

mvh

Jesper B

Fra : Pia

Dato : 23-05-02 09:12

Jeg sad netop i går og læste om en såkaldt "animal communicator" som gav et
eksempel med sådan en kat. Den var født ude på marken af en halvvild mor og
kommet i menneskehænder 6 uger gammel.

Hun mente at det var tid nok til at mor havde præget den til at være på vagt
overfor farer, og at visse bevægelser mennesker gør ubevidst pludselig kunne
"trigge" en reaktion. Eller at katten simpelthen er meget meget følsom og at
langvarig kælen derfor kunne virke overstimulerende og have en irriterende,
omklamrende effekt. Hvis du selv har prøvet at blive aet det samme sted
monotont af en lidt fraværende person, så kan det til sidst blive
ubehageligt selvom det ikke gør ondt.

Jeg blev ikke færdig med at læse, men udover kommunikationsdelen, som man så
kan tro på eller ej, gik det ud på at give katten mere fred - aldrig tvinge
den til at blive holdt, men give den plads til at selv komme og gå - ikke
trænge sig ind på den. Hvad angår ben-jagt har jeg ikke noget godt bud, det
kan dels være en dum leg som er blevet en vane, og så skal den jo vide at
det ikke er ok, dels kan det måske have noget med det andet problem at gøre,
og så skal man jo være forsigtig med skældud. Kunne I ikke hav for vane at
gå rundt med et legetøj i snor i hånden, så det dinglede fristende ved jeres
fødder, og håbe han angriber det istedet?

Reagerer han på ros eller er han ligeglad? et dyr som er ligeglad med ros
kan være ret svært at opdrage...

:Pia

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 23-05-02 13:39

"Pia" <x@x.com> writes:

> Jeg sad netop i går og læste om en såkaldt "animal communicator" som gav et
> eksempel med sådan en kat. Den var født ude på marken af en halvvild mor og
> kommet i menneskehænder 6 uger gammel.

Noget i stil med hestehviskeren...;?

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Pia

Dato : 23-05-02 13:43

> Noget i stil med hestehviskeren...;?

Nej endnu værre... :) En såkaldt hestehvisker (det kalder de ikke sig selv)
arbejder egentlig kun med kropssprog og psykologi - hende her påstår hun kan
telepatere med dyrene i en slags billedsprog. Men selve den måde hun mener
man skal behandle dyrene er absolut i orden, så kan man sortere resten fra,
hvis man vil.

:Pia

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 23-05-02 15:07

"Pia" <x@x.com> writes:

> [...]
> man skal behandle dyrene er absolut i orden, så kan man sortere resten fra,

Hmm, det kan Melissa da også, jeg er sjældent i tvivl om hvad hun nu
ønsker *gg*
Men spøg til side, er det en bog du læser og i givet fald en titel ;?

Fra : Nina El Falaki

Dato : 23-05-02 15:54

"Pia" <x@x.com> skrev i en meddelelse news:acio0r$p59$1@sunsite.dk...

> [...]
kan
> telepatere med dyrene i en slags billedsprog.

Med fare for at blive helt til grin, så har jeg da kunnet "telepatere" med
min nu afdøde skovkat. Hun sendte mig tanker og jeg kunne sende tanker til
hende.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 23-05-02 16:15

telepati-tanken er slet ikke så tosset, dybest set er det
jo det vi gør når vi kender vores dyr rigtig godt og ved
hvad det er de vil i givne situationer. jeg har en bog af
Penelope Smith en meget anerkendt amerikansk "dyre-
hvisker" der hedder "kommunikation med dyr" og jeg
har et par udsendelser på videobånd også med nogler
der "snakker" med dyrene. Efter jeg fik ny "puter" har
jeg endnu ikke fået alle mine links, men der er sider og
danske hvor der står lidt om dette.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, other have cats

Fra : Pia

Dato : 23-05-02 16:48

Jeg kommunikerer skam med de 2 heste jeg passer, og visse hunde, dog ikke
helt på Penelope Smith's niveau. Det er i øvrigt samme bog som Marianne
nævner tror jeg, blot på engelsk (jeg anede ikke den var oversat) Men jeg
har ofte gættet meget rigtigt i forbindelse med problemer som andre ikke
engang havde opdaget endnu

:Pia