Islænder
Fra : RS

Dato : 22-05-02 14:34

Hejsa
Jeg ville lige høre, om hvilken højde en islænder har? Samt om de kan "lære"
at gå til bidet, som man gør i almindelig dressur?
Mvh
Rikke

Fra : Heidi Falch

Dato : 22-05-02 18:18

RS <steen@nork.auc.dk> skrev:

Davs

> Jeg ville lige høre, om hvilken højde en islænder har? Samt om de kan
> "lære"
> at gå til bidet, som man gør i almindelig dressur?

Islændere er ifgl. min bog her foran mig ml. 1,22 og 1,42 m høj
(eller lav om man vil

Islændere kan lære dressur som alle andre heste, faktisk har
islænderne også en form for dressurkonkurrence kaldet Free Style, hvor
man selv sammensætter et program. Jeg rider selv en islænder som er
*rigtig* god til dressur, både forpartsvendinger, versader mv. Og han
kan skam også gå til bidet, både i skridt, trav og gallop - tölt er
han derimod ikke noget ørn til, så han rides udelukkende som 3-gænger.

--
Knus,

Trolden