delay funktion i c++
Fra : Christian RD

Dato : 22-05-02 12:24

Hej NG

Jeg skal have lavet et delay i mit program. Dvs. Den skal vente x antal
sekunder før den går videre.

Hvordan gør man det?

MVH

Christian Dahm

Fra : Rasmus Kaae

Dato : 22-05-02 18:34

I Windows og VC++ kan du bruge Sleep(antal_ms);

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 08-06-02 13:42

>I Windows og VC++ kan du bruge Sleep(antal_ms);

[...]

Hvad skal man inkludere, for at få det til at fungere?

- Et andet forslag; lav en funktion delay() som smider time(0) ned i
variablen 'start' og, som looper i en while-løkke, indtil time(0) >=
start+2 .....

Resultatet er godt nok ikke særlig præcist, men det virker.

MVH
Henrik

Fra : Kent Friis

Dato : 08-06-02 13:54

Den Sat, 08 Jun 2002 14:42:12 +0200 skrev Henrik Koksby Hansen:

> [...]
>start+2 .....
>
>Resultatet er godt nok ikke særlig præcist, men det virker.

Det hedder busy wait, og har været "forbudt" lige siden man opfandt
multitasking.

Mvh
Kent
--
You haven't seen _multitasking_ until you've seen Doom and
Quake run side by side

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-05-02 18:40

Christian RD wrote:
> Hej NG
>
> Jeg skal have lavet et delay i mit program. Dvs. Den skal vente x antal
> sekunder før den går videre.
>
> Hvordan gør man det?

Du kan ikke gøre det portabelt. Men du kan lave et busy-wait hvor du
kalder clock(), indtil programmet har fået 2 sekunders CPU-tid. Husk at
bruge CLOCKS_PER_SEC etc.

Bemærk at det ikke er særligt smart at lave busy wait, og at du ikke kan
være sikker på at de 2 sekunder er realtid. Det gælder kun hvis dit
program har 100% af CPU'en, eller hvis din C implementering er fejlagtig.

/David