Jump til ny side uden at trykke på link
Fra : Jan Hansen

Dato : 22-05-02 09:03

Jeg er ved at lave et simpelt password logon som beskrevet på
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion12.asp. Men jeg ville gerne have at
man i stedet for at få en meddelse om at man er logget korrekt ind og skal
trykke på et link for at komme ind, bare skal gå direkte ind på siden. Kan
det ikke lade sig gøre?

Det er de 2 sidste linier i denne kode der skal ændres.

' Hvis korrekt sættes session til JA
Session("login") = "JA"
Session.Timeout = 30
' Her det jeg vil gå direkte til min beskyttede side
Response.Write "<h1>Du er nu logget korrekt ind</h1>"

Mvh Jan Hansen

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 22-05-02 09:12

> Response.Write "<h1>Du er nu logget korrekt ind</h1>"
> Response.Write "<p><a href='dokument.asp'>Link til beskyttet
fil</a></p>"

De skal såmænd blot ændres til:

Response.redirect(dokument.asp) 'det er muligt der skal gåseøjne om
filnavnet, kan ikke lige huske det!

Mvh Thomas

Fra : Jakob Andersen

Dato : 22-05-02 09:15

"Jan Hansen" <jh@fa.dk> wrote in message
> [...]
> trykke på et link for at komme ind, bare skal gå direkte ind på siden. Kan

Ja sagtens.

> Det er de 2 sidste linier i denne kode der skal ændres.
> Response.Write "<h1>Du er nu logget korrekt ind</h1>"
> Response.Write "<p><a href='dokument.asp'>Link til beskyttet
fil</a></p>"

Du skal her skrive:

Response.Redirect("dokument.asp")

--
Jakob Andersen

Fra : Jan Hansen

Dato : 22-05-02 09:34

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal her skrive:
>
> Response.Redirect("dokument.asp")

Tak for svarende til både Thomas og Jakob, men når jeg gør det, som jeg også
allerede havde prøvet, får jeg følgende fejlmeddelse:

Response-objekt fejl 'ASP 0156:80004005'
Headerfejl
HTTP-headerne skrives allerede til klientbrowseren.
Ændringer af HTTP-headers skal foretages, inden sideindholdet skrives

Er der en der kan se hvad der er galt her?

Mvh Jan Hansen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 22-05-02 10:09

> [...]
> HTTP-headerne skrives allerede til klientbrowseren.
> Ændringer af HTTP-headers skal foretages, inden sideindholdet skrives

Det skyldes at du tidligere på siden har udskrevet noget til dokumentet.
Svaret fra serveren er delt op i to dele

1. Header
2. Indholdet

i header kan man sende diverse informationer og Response.Redirect er en af
dem, problemet er blot at man ikke kan skrive til Headeren hvis man er
begyndt på Indholdet.

Dette kan afhjælpes ved at tilføje følgende i toppen af din ASP fil:

Response.Buffer = True

og så lige før Response.Redirect skriver du

Response.Clear

--
Jakob Andersen

Fra : Jan Hansen

Dato : 22-05-02 10:27

> [...]
>
> Response.Buffer = True
>
> og så lige før Response.Redirect skriver du

Jeg har nu sat Response.Buffer = True i header og Response.Clear på linien
før Response.Redirect.

Nu får jeg så denne fejlmeddelse: Bufferlageret er deaktiveret,
Bufferlageret skal være aktiveret.

Hvad gør jeg nu galt?

Jeg håber i er meget tålmodige

Mvh Jan Hansen

Fra : Jan Hansen

Dato : 22-05-02 11:24

"Jan Hansen" <jh@fa.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har nu sat Response.Buffer = True i header og Response.Clear på linien
> før Response.Redirect.
>
> Nu får jeg så denne fejlmeddelse: Bufferlageret er deaktiveret,
> Bufferlageret skal være aktiveret.

Jeg fandt løsningen. <%Response.Buffer=true%> skal indsættes aller aller
øverst i aspfilen, før noget som helst andet, så virker det.

Takker Jakob for at lede mig på den rette vej

Mvh Jan Hansen

Fra : Nicolai Jee

Dato : 22-05-02 09:23

Jan Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> Session.Timeout = 30
> ' Her det jeg vil gå direkte til min beskyttede side
> Response.Write "<h1>Du er nu logget korrekt ind</h1>"

indsæt
response.redirect "dokument.asp"

i stedet for din a href tag det skulle hjælpe.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne