abit bx20 Hvor stor en CPU ?
Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 22-05-02 00:06

Jeg har et abit bx20 bundkort, der er 64 pc100 ram og 128 pc133 ram i. (Hvis
ikke jg husker helt galt) Der sidder en pentium2 350mhz.

Den vil jeg gerne skifte ud med en hurtigere brugt, men hvilken CPU kan gå i
mit bundkort ?

Fra : raven

Dato : 22-05-02 09:43

On Wed, 22 May 2002 01:06:21 +0200, "Jens Jacob Buus" <jjbuus@mail.dk>
wrote:

> [...]
>ikke jg husker helt galt) Der sidder en pentium2 350mhz.
>
>Den vil jeg gerne skifte ud med en hurtigere brugt, men hvilken CPU kan gå i

Jeg går ud fra, at det er bx6 v. 2.0 du mener.
http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/products.jsp

Det er et rigtig lækkert bundkort efter min mening.

http://fae.abit.com.tw/eng/download/bios/i_new.htm#P3

http://fae.abit.com.tw/eng/download/bios/bx620.htm

Du kan købe en Pentium 1000, fsb 100, slot1 til 2112 kr
se www.edbpriser.dk

Du kan også få fat i en slocket til fcpga s370 cpu.

http://www.datatel.dk/files/index2.php

har en under diverse til 99 kr. Den er uden spændings jumpere, så du
kan ikke overclocke med den.

Men cpu valget er ikke helt ligetil:

- undgå tualatin cpu'er da de er fcpga2 og ikke pin-kompatible med
fcpga. De vil ikke boote, med mindre du modificerer den slocket på det
heftigste.

- fsb 133 kan dit bundkort godt. Men agp vil køre 33 % overclocked.
PCI vil ikke være overclocked hvis du indstiller pci divider på 1/4.
Din ram kan ikke p.t. klare 133.

Men du kan købe en celeron 1000, 128 kbyte cache, til 756,- kr.
eller en celeron 950 til 742,-

http://www.xdata.dk/xdata/default.asp?root=1&niv1=9&niv2=15&unikID=98

Pentium III EB 1000 (7.5x133):
http://www.midtdata.dk/indexmereinfo.asp?model=PIII1000EBFCB

men det kan din ram ikke, og agp vil blive overclocked 33 %.

PIII' ere socket370 der ikke er tualatin er ikke til at opdrive, og
det er også meget svært med celeron.

Hvis du får en cpu, hvor der på pakken står 1.475 volt er det en
tualatin, og så send den retur uden at åbne pakken.

Håber dette hjalp.