Hvorfor overhovedet give HUSK ?
Fra : Doggy

Dato : 21-05-02 23:30

Hej NG

Jeg har fulgt den til tider lidt ophidsede debat omkring brugen af HUSK.

Til jer der bruger dette produkt regelmæssigt :

Lider jeres hunde af en eller anden tarmsygdom eller giver I det
forebyggende ?

Jeg står lidt uforstående overfor, at det skulle være nødvendigt at give sin
hund et sådant middel, hvis den ellers er sund og rask i sit tarmsystem.Var
det ikke bedre at give sin hund noget foder, der indeholder disse fibre,
frem for at tilsætte frøskaller ,som en bedre slags ymerdrys til dens mad ?

Selvom hunden har adgang til vand, kan jeg da godt se et problem i, at
frøskallerne skal indtages med ekstra vand. Det ved hunden jo ikke, og den
føler vel ikke større tørst end normalt, fordi den får frøskaller ? Så
hvordan sikrer man sig at hunden får nok væske ?

Jeg tror iøvrigt at mange hundes dårlige fordøjelse, skyldes den udbredte
brug af tørfoder som ikke tilfredsstiller hundens tarmsystems behov for at
arbejde.

Hilsen

Merete

Fra : Lise Grønbæk

Dato : 22-05-02 11:45

"Doggy" <post@doggy.dk> wrote in message

> [...]
>
> Til jer der bruger dette produkt regelmæssigt :
>
> Lider jeres hunde af en eller anden tarmsygdom eller giver I det

<>Hej Merete,
Du har så ganske ret. Det er bare synd, at når man har en mening om en
ting,
så kan man ikke tillade sig at sige det, hvis det ikke helt passer ind i
gruppen: Ami og Co.
Jeg synes da, at det er sjovt at være det sorte får udenfor gruppen.
I bagklogskabens klare lys hænger det ikke lige sammen, at nu skal jeg
have
hug, fordi jeg har en mening om Husk, når man tænker på, hvor meget
opbakning
jeg fik, da jeg i sin tid skrev om vores oplevelser med "Malle".
Halløjsa, hvor var jeg *populær* - se Ami jeg har lært noget nyt.
Hilsner til alle, også dem i *gruppen* fra hende der er *udenfor* Lise
Grønbæk.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 22-05-02 13:40

"Lise Grønbæk" <llea_rifraf@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> så kan man ikke tillade sig at sige det, hvis det ikke helt passer
ind i
> gruppen: Ami og Co.

<> den gruppe har jeg aldrig hørt om .. godt det samme for jeg bryder
mig ikke om at blive puttet i grupper eller æsker og kunne aldrig
drømme om at tilmelde mig denne gruppe

>at nu skal jeg have hug,

<> helt ærligt synes jeg da det er dig der er ude med vognstangen ..
så vidt jeg kan se er der ikke en eneste i gruppen der har givet dig
et eneste vink med en vognstang .. tvært i mod synes jeg alle har talt
pænt til dig i tråden om Husk ...

se Ami jeg har lært noget nyt.
> Hilsner til alle, også dem i *gruppen* fra hende der er *udenfor*
Lise
> Grønbæk.

<>Tja hvordan du kan føle dig udenfor en gruppe du skriver indlæg i
har jeg lidt svært ved at forstå .. ja jeg kan se du har lært noget
nyt .. er det ikke dejligt ???...

Hej fra Ami

Fra : Lise Grønbæk

Dato : 22-05-02 18:50

"Anne-Marie Prange Madsen" <ampm@ribe.bynet.dk> wrote in message
> [...]
> så vidt jeg kan se er der ikke en eneste i gruppen der har givet dig
> et eneste vink med en vognstang .. tvært i mod synes jeg alle har talt

<>Når du i et indlæg om Husk skriver, som henvisning til et af mine
indlæg: "mener jeg, at man den dag man mener man ikke kan lære nyt
nærmest må anses for at være *død*..i al fald psykisk..", så tror jeg
ikke der er nogen, der vil bryde sig om at blive kaldt for psykisk død.
Det er en meget grov beskyldning.
Og når Renate samtidig hentyder til i et af sine indlæg omkring Husk,
"men du ved mod dumhed osv...", så tror jeg heller ikke der er nogen,
der gider at få det smidt i hovedet.
PS: Så jeg kan godt forstå, at der er flere, der ikke gider at skrive
på denne side mere, fordi der er nogen, der altid sidder og venter på
at give hug, og så være tvetydig bagefter.
Lise Grønbæk

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 22-05-02 19:47

> [...]
jeg
> ikke der er nogen, der vil bryde sig om at blive kaldt for psykisk

<> ikke en beskyldning .. blot en konstatering af at man kan lære så
længe man lever .. livet er en lang læreproces fra vugge til død ...
jeg er 53 år og har haft hund fra barnsben dvs fra jeg var 3 år .....
lært meget af livet og skole men er stadig parat til at lære .. og den
dag jeg siger jeg ikke kan lære mere anser jeg i al fald mig selv for
død .... bevis : har meldt mig til et filosofikursus .........og
div. kursus i hundespsykolgi ............ hvad du gør må du
fuldkommen selvom .... det er ikke mit problem ...

> [...]
Husk,
> "men du ved mod dumhed osv...", så tror jeg heller ikke der er

Ups læs lige det indlæg rigtigt .. det var i al fald ikke Renate der
brugte den vending ... det var mig ... og lad så være med at klantre
hende for de ord .. ret dem mod mig .. jeg har alderen med mig og kan
forsvare mig ... Det er da muligt at det er drøje ord at få smidt i
hovedet .. men der er nu en gang et ordsprog der siger at "som man
råber i skoven får man svar" jeg spurgte dig i et indlæg stille og
roligt om hvorfor du råbte og fik et møjfald tilbage ... det er
muligvis dette du må tage konsekvenserne af nu ....

> PS: Så jeg kan godt forstå, at der er flere, der ikke gider at
skrive
> på denne side mere, fordi der er nogen, der altid sidder og venter

> at give hug, og så være tvetydig bagefter.

Ups det var dog en selverkendelse uden lige fra din side .. jeg og de
fleste andre i gruppen svarer ud fra vores ovebevisning og mener med
vore svar......intet personligt...... bortset fra at vi i den
pågældende tråd siger vore meninger ... og egentlig synes jeg gruppen
er mega god .. ok der er knuder og angreb men ikke sammenrotning ..
for i dag har du ret og medhold imorgen er det mig .. hvis jeg siger
noget fornuftigt ... gør jeg det ikke får jeg det at vide .. .og må
tage det med ..samme regler der gælder i livets spil .. you see .....

Hej fra Ami

Fra : Lise Grønbæk

Dato : 23-05-02 22:04

> [...]
> div. kursus i hundespsykolgi ............ hvad du gør må du
> fuldkommen selvom .... det er ikke mit problem ...

<>Nej, gudskelov for at det ikke er andres problem end mit eget. Jeg
er så heldig, at jeg har skrevet en psykologisk afhandling, og skriver
en del debatoplæg i avisen, og så kan jeg f.eks. godt li' at gå til
koncerter i Parken. Har set Tina Turner, Elton John og Michael Jackson
og den tur mine børn mig. Vores private venner er kennelejere
registreret ved DKK, så vi får en masse info.
Hilsner Lise Grønbæk

Fra : Brian

Dato : 30-05-02 21:25

> [...]
> og den tur mine børn mig. Vores private venner er kennelejere
> registreret ved DKK, så vi får en masse info.

OG??????

Hvad har bl.a. Elton John med denne gruppe at gøre

Brian

Fra : Lise Grønbæk

Dato : 31-05-02 19:30

"Brian" <conradsen@paradis.tdcadsl.dk> wrote in message

> "Lise Grønbæk" <llea_rifraf@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse

<> Ja hvad tror du Brian* Gæt engang.....
Hilsen Lise

Fra : Keld Landin-Petersen

Dato : 22-05-02 20:42

Jeg kunne svært godt tænke mig at få svar på det oprindelige spørgsmål
istedet for at skændes. Hvorfor overhovedet give HUSK til hunde? Er
der noget specielt formål med det???

Keld Landin-Petersen.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 22-05-02 23:04

"Keld Landin-Petersen" <landin-petersen@msn.com> skrev i en meddelelse
> Jeg kunne svært godt tænke mig at få svar på det oprindelige
spørgsmål
> istedet for at skændes. Hvorfor overhovedet give HUSK til hunde? Er
> der noget specielt formål med det???

Ret dit spørgsmål til

Christa Toft tlf. 39626729 eller mail til hende på
christa.toft@get2net.dk

Christa har et utrolig stor viden omkring produktet HUSK og er
personen der har været involveret i at HUSK blev lanceret til dyr
under navnet psylivet.... så kontakt fagvideneskaben og få de bedste
svar ...

Smil fra Ami

Fra : Stine Frandsen

Dato : 22-05-02 22:46

Hej
Jamen hvor er jeg ening med dig. Hvorfor bruge peng epå HUSK når man kan
købe noget foder der vil få hundens tamsystem til at fungere optimalt -
måske vil det bare kræve/koste at man prøver flere forskellige slags foder

Og at man selvfølgelig lige husker at skifte over et par uger og venter mere
end 3 dage med at afsige "dommen" over foderet
Desuden , ja så græsser mine hunde, hvis de er lidt løse i maven...
en skive rugbrød eller toastbrød er såmænd også udemærket...

Og orm kan de altså også få selv de har fået en kur for kun 3 uger siden....
sådan en er der desværre ikk elangtidseffekt på *G*

Stine

Doggy <post@doggy.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ceac9c2$0$18626$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...