6150 - hvad f... er der galt
Fra : Per LH

Dato : 21-05-02 22:56

Jeg har fået en 6150 der:

Kan ringes op på et udbrændt Mobilix-kort og

Virker på et lånt Sonofon-kort (i Nokia-butikken), men

den kan ikke

Virke med Worldonline og Teledanmark - kort. (tre stigende toner ved opkald
fra den eller afbrydelse 1 sek. efter der er ringet til den)

Tiscali afviser at problemet kan være simkortet (Jep, lucky me, jeg har
prøvet at få svar fra supporten

ved et Telia-kort skriver den:

"Registrering af simkort mislykkedes"

Talrige samtaler med Orange har ikke løst problemet: Den skulle ikke være
låst til dem, men til sidst fik jeg en kode jeg skulle gå til min lokale
Orangebuitik med. Inspireret af indlæg herover prøvede jeg selv:

#pw+UNLOCKKODE+1#

du laver P ved 3 tryk på *
du laver W ved 4 tryk på *
du laver + ved 2 tryk på *

- og fonen meddelte mig derefter kortvarigt på engelsk at den ikke var låst
(og ikke havde været det)

Både kvalificerede og ukvalificerede gæt modtages gerne

--
Per LH xgoto@trashcan.dkx rem/fjern x&x
:::: www.guitarsiden.dk :::: www.bandprobs.dk ::::

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-05-02 23:27

Per LH skrev:

>Virke med Worldonline og Teledanmark - kort. (tre stigende toner ved opkald
>fra den eller afbrydelse 1 sek. efter der er ringet til den)

Det lyder som om at telefonen er tyverispærret.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Brian Fisker

Dato : 22-05-02 08:55

> Det lyder som om at telefonen er tyverispærret.

Enig! Kun tyde på, at telefonen er spærret på TeleDK's net.

\Mandal

Fra : Thomas Madsen

Dato : 22-05-02 00:48

Hej
jeg syntes nu det lyder son en softvare fejl, nyt softvare i den og den er
sikkert som ny igen
Mvh Thomas
----
http://www.sitecenter.dk/simlaasen
stedet hvor der unlockes mobilos FRA KUN 20 kr. dyreste 50 kr. også nyt,
softvare 50 kr. ring 60610961
---

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-05-02 10:11

Thomas Madsen skrev:

>jeg syntes nu det lyder son en softvare fejl, nyt softvare i den og den er
>sikkert som ny igen

Hvordan vil du forklare fænomenet med, at det kun er med TDCs kort den
ikke virker? Det er netop sådan jeg har oplevet tyverispærrede
telefoner opføre sig.
¨
En software-fejl giver stort set altid Contact Service, da checksum'en
i telefonen ikke passer hvis der er fejl.

PS! Tryk venligst reply ud for det indlæg du svarer på, og skriv
venligst under det du svarer på - det gør det meget nemmere at følge
med i hvad du skriver/mener.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : 12unlocked

Dato : 22-05-02 20:31

> [...]
låst
> (og ikke havde været det)
>
> Både kvalificerede og ukvalificerede gæt modtages gerne

Jeg er enig med Lasse og de andre.Dit IMEI er spærret.Prøv at ringe til TDC
og spørg om IMEI nummeret er blacklistet.

Mvh. Lars

Mobil unlock-Update-Reparation.
Salg og montering af tilbehør.
www.12unlocked.subnet.dk
Tlf. 40629093

Fra : Per LH

Dato : 24-05-02 05:20

> Dit IMEI er spærret.Prøv at ringe til TDC
> og spørg om IMEI nummeret er blacklistet.

- det blir jo så Tiscali, og hvis jeg opnår en slags kommunikation med
supporten kommer svaret her. Foreløbig tak for hjælpen allesammen....