hvor høj skal min hest være?
Fra : Anne N. Sørensen

Dato : 21-05-02 19:47

hej
jeg ville høre om der var nogen af jer der ved hvor høj min hest skulle være
hvis jeg skulle have en nu, jeg er 14 år og ca. 165 cm høj, og jeg ville
have en hest der ikke skulle sælges pga at jeg var for lille, jeg skal slet
ikke have en hest endu, men jeg ville bare høre hvad i syntes
kh anne

Fra : Pia

Dato : 21-05-02 19:46

du kan jo nå at blive 1.70 så jeg kan ikke se der skulle være nogen
begrænsninger til hestens størrelse. Jeg er kun 1.56 og ser temmelig sjov ud
på en hest på 1.74 - men jeg kan sagtens ride dem uden problemer.

:Pia

Fra : Pia

Dato : 21-05-02 19:50

P.S. - men jeg har altid foretrukket en hest som ikke var højere end at jeg
kan se om den er striglet ordentligt på ryggen

:Pia

Fra : Tine Gade

Dato : 21-05-02 21:04

Fra : Jeanette

Dato : 21-05-02 21:29

hej anne
jeg vil foreslå at du får en hest på 155 stg til 165 da den har en fin
højde til dig
hvis du er spring rytter vil jeg sige at det skal være en hest på 155 forde
at heste på denne højde er en smule hurtiger end støre heste når de skal
vende på banen
en støre hest er lidt mere tung og skal have mere plas at venne på
er du mere til dressur så er højden ikke noget problem
jeg håber at du kan bruge mit indlæg til noget
PS. en mindre hest er nemmer at komme af med hvis man altså skal det på et
tidspunkt

venlig hilsen
galanthorses
mine erfaringer bygger på at jeg er avler

Fra : Tine Gade

Dato : 22-05-02 12:07

Fra : Nina Svanholm

Dato : 22-05-02 19:50

Hej Tine!

Jeg er meget uenig med dig! En lille springhest som vel at mærke kan
springe, er langt bedre at foretrække end en stor! Og jo, mindre heste kan
ride ligeså god dressur som de store- og tilmed se elegante ud når de gør
det

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Anne N. Sørensen

Dato : 22-05-02 21:20

hej
tak til alle jer der skrev,
jeg har da fundet ud af at jeg nok skulle have en hest der var omkring 155-
165, jeg skulle ikke bruge den til konkurrencer og hvis jeg endelig skulle,
så ville jeg foretrække dressur, men den var mere til skovtur og hyggeture

knuzarrrr fra anne

Fra : Tine Gade

Dato : 23-05-02 08:42

Fra : Holm

Dato : 22-05-02 21:36

Anne N. Sørensen <(nospam)anne@neertoft.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cea9462$0$97302$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
slet
> ikke have en hest endu, men jeg ville bare høre hvad i syntes

Kære Anne..
Bare køb en islænder...den passer dig altid....:0)))))))...
....og har hele 5 gear...lol lol lol...!
Smil fra Holm