Hvilken router
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 21-05-02 18:36

Hej

Jeg skal snart flytte - og skal i den forbindelse have ADSL, men hvilken
router skal jeg vælge, hvis jeg engang ønsker at have min egen lille web- og
mailserver kørende?

Kan jeg bruge en Zywall 1?

Hvad er forskellen på Zywall 1 og 10 - udover den kan lave flere VPN
tunneler?

Er der forskel på hvilken router, der kan bruges af de forskellige udbydere?

Fra : Jørn Andersen

Dato : 21-05-02 19:51

On Tue, 21 May 2002 19:36:18 +0200, "Peter Elmkvist Snabe"
<peter@snabe.dk> wrote:

>Er der forskel på hvilken router, der kan bruges af de forskellige udbydere?

Ja.
Hos CyberCity får du leveret en Cisco 677/678 som en del af
abonnementet.
C677/678 er en ADSL-router, hvor WAN-siden plugges direkte i
"telefon"-stikket, og LAN-siden er 10/100 Mbps Ethernet (RJ-45) - og
kan altså gå direkte i et 10 eller 100 Mbps LAN. Routeren er fuldt
konfigurérbar - altså ikke blokeret.

SVJV bruger Tiscali det samme koncept.

(Hos CC kan man dog også vælge at afslutte i USB - det er lidt
billigere.)

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Hejberg

Dato : 21-05-02 21:37

køb en d-link 804 koster 1083 .- hos xdata...

--
Venlig hilsen Hejberg.
Fjern XX fra Min e-mail.

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-02 22:05

> Ja.

Ikke nødvendigvis, hos TDC kan du vælge mellem den router TDC anbefaler
eller en du selv køber.

> Hos CyberCity får du leveret en Cisco 677/678 som en del af
> abonnementet.

Jeg har i øjeblikket ingen router, men koblet mit ADSL modem deirekte til
min hub, - men jeg overvejer at anskaffe enten en Zyxel Prestige 304 (fås
for under kr. 1000,-) eller en Barricade SMC7004ABR (den har integreret
printer server - og stadig billigere end tdc´ anbefalede), - begge med
indbygget 4 port switch.

Cisco 677/678 - det er da vist en kombineret router/adsl modem, får man
sådan en proppet i halsen så er det nok svært at vælge selv.

--
Kristian

Fra : Jørn Andersen

Dato : 21-05-02 22:32

On Tue, 21 May 2002 23:04:59 +0200, "kran"
<kristian_andersenATtdcadsl> wrote:

>udbydere?

>Ikke nødvendigvis, hos TDC kan du vælge mellem den router TDC anbefaler
>eller en du selv køber.

Jo, men ifølge hvad jeg får fortalt kan du ikke bruge en Cisco 677/678
til TDC's ADSL. Hvis det holder, er der forskel.

<snip>

>Cisco 677/678 - det er da vist en kombineret router/adsl modem, får man
>sådan en proppet i halsen så er det nok svært at vælge selv.

"proppet i halsen" er nok ikke lige de ord, jeg ville vælge. For mig
betød det, at jeg uden videre kunne koble ADSL'en direkte på mit LAN.
Men OK, behov er forskellige.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Kent Friis

Dato : 09-06-02 10:30

Den Tue, 21 May 2002 23:31:48 +0200 skrev Jørn Andersen:
>On Tue, 21 May 2002 23:04:59 +0200, "kran"

>"proppet i halsen" er nok ikke lige de ord, jeg ville vælge. For mig
>betød det, at jeg uden videre kunne koble ADSL'en direkte på mit LAN.
>Men OK, behov er forskellige.

Den eneste fordel jeg kan se ved TDC ProAccess er at der kan man smide
routeren ad h* til, og bare sætte PC'en direkte i modem'et. Så er der
ingen problemer med NAT.

Mvh
Kent
--
Is windows userfriendly? Nah, more like optimized for idiots.

Fra : Michael [2800]

Dato : 27-05-02 22:14

> Kan jeg bruge en Zywall 1?
Jeg har ADSL hos teledanmark og bruger ZyWall 1, som mit adsl-model er
tilsluttet og det fungere fint.

> Hvad er forskellen på Zywall 1 og 10 - udover den kan lave flere VPN
> tunneler?
En masse penge.

Du kan sammeligne dem her
http://www.zywall.com/zywall1.htm
http://www.zywall.com/zywall10.htm

/michael

Fra : Claus O

Dato : 28-05-02 08:42

"Michael [2800]" <michael@danfamily.org> wrote

> Jeg har ADSL hos teledanmark og bruger ZyWall 1, som mit adsl-model er
> tilsluttet og det fungere fint.

Hvilken adsl, der er 4 hos TDC/Zillion?
Claus

Fra : Michael [2800]

Dato : 28-05-02 10:18

> Hvilken adsl, der er 4 hos TDC/Zillion?
Gør det nogen forskel?
Er det med adsl-modem tilslutter man bare adsl-modemet til Zywall'en, og er
det med router kan man vel bare droppe den og bruge Zywall'en, eller
tilslutte TDC's router til Zywall'en, eller hva', jeg ved det ikke jeg ved
bare at adsl-modem fungere fint med Zywall.

/michael

Fra : Claus O

Dato : 28-05-02 12:33

"Michael [2800]" <michael@danfamily.org> wrote

> bare at adsl-modem fungere fint med Zywall.

Vist ikke lige BB-løsningen fra TDC..........
Claus

Fra : Michael [2800]

Dato : 28-05-02 13:44

> Vist ikke lige BB-løsningen fra TDC..........
Hvad er det for en BB løsning der ikke skulle virke med Zywall?

/md

Fra : Claus O

Dato : 28-05-02 15:45

"Michael [2800]" <michael@danfamily.org> wrote

> Hvad er det for en BB løsning der ikke skulle virke med Zywall?

Jeg har Pro@, men har set flere nævne problemet, her er en:
BB+Zywall 10 (nederst)
http://groups.google.com/groups?q=bb+zywall+group:dk.edb.*&hl=da&lr=&selm=3ce00c54%240%2451165%24edfadb0f%40dspool01.news.tele.dk&rn
um=1
Claus
ps: er det på din BB (80.62.57.167) du har denne siddende?

Fra : Michael [2800]

Dato : 28-05-02 17:44

> ps: er det på din BB (80.62.57.167) du har denne siddende?
Ja