Convertering af HEX værdi til Char
Fra : Christian RD

Dato : 21-05-02 13:52

Hej News!

Jeg læser en HEX værdi ind fra com porten og skal a' skrevet den ud på en
brugergrænseflade i C++

Hvordan skriver jeg den ud?
InBuff er den buffer værdierne fra com porten ligger i.

Når jeg kører følgende kode:
Form1->Memo1->SetSelTextBuf(InBuff[0]);

Kommer windows med en fejl: Access violation in address .......

Hvad gør jeg galt?
Hvordan kan jeg skrive den hex værdi fra bufferen ud som en char.
f.eks 0x63 skriver et 'c' ud i feltet.

Venlig hilsen

Christian Dahm

Fra : Ivan Johansen

Dato : 21-05-02 22:01

Christian RD wrote:

> Når jeg kører følgende kode:
> Form1->Memo1->SetSelTextBuf(InBuff[0]);

Det ser ud til at du bruger Borland C++ Builder. SetSelTextBuf()
forventer en char* som parameter. Strengen skal være nul-termineret. Men
hvad er InBuff[0]? Hvis det er en char, burde det slet ikke kunne
kompileres.

Prøv eventuelt med Form1->Memo1->SelText = InBuff[0];

Ivan Johansen

Fra : Sigbjoern Revheim

Dato : 22-05-02 11:26

Christian RD wrote:

> Når jeg kører følgende kode:
> Form1->Memo1->SetSelTextBuf(InBuff[0]);
>
> Kommer windows med en fejl: Access violation in address .......
>
> Hvad gør jeg galt?

SetSelTextBuf forventer en char* og du gir den en int.

Følgende vil virke:
Form1->Memo1->SelText=IntToHex(InBuff[0],2);

Sigbjørn