Random include fil
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 21-05-02 12:11

Hej NG!

Haft en god pinse?

På en side vil jeg gerne skifte mellem forskellige scripts på en bestemt
plads. Jeg har derfor lavet nogle forskellige include filer, som jeg så vil
sætte ind på den plads.

Men eftersom det skal være tilfældig hvornår den enkelte include fil skal
ind, så har jeg ledt efter sådan et radomizing script - a la det man kan
bruge til at vise f.eks. banner med.

Med andre ord - er der nogen som kan fortælle mig hvordan man kan sætte
siden til at vælge en tilfældig include fil? Eller nogen der har et link til
et sted hvor det beskrives?

Jeg håber I forstår - og kan hjælpe Takker!!

Mvh
Henrik Pedersen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 21-05-02 12:31

> [...]
> siden til at vælge en tilfældig include fil? Eller nogen der har et link til

<?php
$IncludeFiles = array(0=>'fil1.php', 1=>'fil2.php', 2=>'fil3.php'); //fyld selv
ud
srand((double)microtime()*1000000);
$includenumber = rand(0,(sizeof($IncludeFiles)-1));
include($IncludeFiles[$IncludeFiles]);
?>

mvh

Johan

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 21-05-02 12:36

> [...]
> ud
> srand((double)microtime()*1000000);
> $includenumber = rand(0,(sizeof($IncludeFiles)-1));

Ups!!
include($IncludeFiles[$IncludeFiles]);
^^^^^^^^^^^

include($IncludeFiles[$includenumber]);

Sådan... sorry

mvh
Johan

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 21-05-02 14:06

"Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> wrote in message

> Ups!!
> include($IncludeFiles[$IncludeFiles]);
>
> include($IncludeFiles[$includenumber]);
>
> Sådan... sorry

Gør ikke noget - for nu virker det. 1000 tak for hjælpen

*/Henrik