Telnet login fra internet
Fra : Donati

Dato : 07-02-01 21:21

Hej
Mangler lidt hjælp til at logge ind med telnet, fra internet..
Når jeg logger ind fra min windows, med Telnet, over LAN,
så er der ingen probs..
Men når jeg prøver fra internet med Telnet (hos en ven), så spør den
blot efter password, ikke hvilken bruger jeg vil logge ind som..

Hvis man simpelthen ikke kan gøre det på denne måde, hvilken
løsning kan så anbefales?

PS. Hvordan lukker jeg egentlig maskinen ned?
So far har jeg brugt "Reboot" og blot taget strømmen når den
er lukket ned, inden den starter op igen.

-----
Mvh. Finn Donati
donati@scooter-racing.dk
www.scooter-racing.dk

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 07-02-01 21:24

Det vil du ikke, brug SSH (http://www.openssh.com/)

>PS. Hvordan lukker jeg egentlig maskinen ned?

halt, init 0, shutdown -h now, eller lign.

/Michael

Fra : Donati

Dato : 08-02-01 01:31

Michael Lyngbøl <lyngbol@c.dk> skrev:

> Det vil du ikke, brug SSH (http://www.openssh.com/)

Tak for hintet, har fået det til at køre på skinner ved at se på siden
du henviser til, og downloade og bruge Tera Term Pro og SSH
"plugin".

Nu kommer så næste trin i mit eventyr udi linux
Jeg skal ha noget ftp server op at køre, og mangler et sted at læse om det.
Jeg tror næsten jeg har wu-ftpd på linux'en (har RH7 komplet install).

-----
Mvh. Finn Donati
donati@scooter-racing.dk
www.scooter-racing.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-02-01 04:51

On Wed, 07 Feb 2001 20:21:14 GMT, "Donati" <donati@scooter-racing.dk>
wrote:

>Men når jeg prøver fra internet med Telnet (hos en ven), så spør den
>blot efter password, ikke hvilken bruger jeg vil logge ind som..

Det lyder som om, du rammer din ADSL-router, og ikke din server.

--
- Pede
Professionel nørd