Manglende ram ?
Fra : Ukendt

Dato : 21-05-02 10:22

Jeg har købt en ramblok 256 MB PC 133 SD-RAM og fået den sat i min PC hvor
jeg i forvejen har 64 MB IBM -RAM.
Min PC viser nu kun 191 MB hvilket svarer til at den kun viser 128 MB fra
den nye blok ?

Samme resultat hvis de 64 MB fjernes, så viser den 128 MB.
Har nogen oplevet det samme ?
jeg har købt dem online og det koster 50 kr i porto at returnere og 250 kr
hvis de ikke giver mig ret ;-((
Jeg har allerede betalt ialt 710 kr.

mvh Lehd

Fra : Michael Thomsen

Dato : 21-05-02 10:23

prøv at tage 64mb blokken ud og prøv at at sætte din 256mb i alene

Fra : Mogens

Dato : 21-05-02 10:53

On Tue, 21 May 2002 11:23:08 +0200, "Michael Thomsen"
<gichael@hunters.dk> wrote:

>prøv at tage 64mb blokken ud og prøv at at sætte din 256mb i alene

Det har han jo lige prøvet.

Fra : Benny Højvælde

Dato : 21-05-02 10:54

Hej

Hvor gammel er maskinen?
Jeg har været udsat for det samme. Der stod i manualen at det ikke
understøttede moduler over 128 MB

Benny

Fra : Martin K

Dato : 21-05-02 11:57

Benny Højvælde wrote:
> Hvor gammel er maskinen?
> Jeg har været udsat for det samme. Der stod i manualen at det ikke
> understøttede moduler over 128 MB

Det har jeg også været udefor på mit gamle bundkort. Den ville kun æde max
128 mb. ram, og alle klodser skulle være helt ens, både størrelse og mærke,
ellers ville det sq ikke virke...

--
Martin K

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 21-05-02 13:33

"Lehd" <lehd> skrev ..."

> Min PC viser nu kun 191 MB hvilket svarer til at den kun viser 128 MB fra
> den nye blok ?

Det bundkort understøtter, som det allerede er sagt, højst sandsynligt ikke
moduler over 128mb, men det burde du kunne læse om i manualen til kortet ...
har du ik' den kan den nok findes på producentens hjemmeside. Hvis ikke
bundkortet er ALT for gammelt, kan en bios opdatering muligvis løse
problemet, prøv at søge efter en sådan og se om der er en nyere BIOS til det
kort end den du har nu!

mvh

Peter Farsinsen

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 21-05-02 14:23

Lehd wrote:
> [...]
> den nye blok ?
> Samme resultat hvis de 64 MB fjernes, så viser den 128 MB.

Det meste PC133 RAM jeg har set, er singlesided. Dit bundkort kan
sandsynligvis kun tage doublesided RAM.
Det samme vil ske i et bundkort med f.eks. LX chipset, hvis man sætter
et modul i med 256 MB.

Løsning:
Find et modul, f.eks. via dk.marked.privat.edb, som er doublesided, dvs.
ët man kan se i BIOS-opstarten at det fylder 2 RAM banks.