sendmail
Fra : Lars Soerensen

Dato : 21-05-02 08:46

Jeg har på min hjemmeside som kører via apache lavet noget hvor den skal
kune sende en email ved hjælp af sendmail kommandoen
Men jeg får disse fejl når jeg kører sendmail

/etc/sendmail.cf: line 85: fileclass: cannot open
'/etc/mail/local-host-names': World writable directory
/etc/sendmail.cf: line 510: fileclass: cannot open
'/etc/mail/trusted-users': World writable directory

Har været inde og rette i filerne så mit hostname og brugeren som
apache-serveren kører som er der

Men jeg får stadigvæk fejlen
Serveren kører også qmail men et betyder vel ikke noget i forhold til det
her

Mvh
Lars

Fra : Thomas

Dato : 21-05-02 09:58

Lars Soerensen wrote:
> [...]
> /etc/sendmail.cf: line 510: fileclass: cannot open
> '/etc/mail/trusted-users': World writable directory

Mit bud er:

chmod o-w /etc/mail

> Men jeg får stadigvæk fejlen
> Serveren kører også qmail men et betyder vel ikke noget i forhold til det
> her

Så længe du selv har styr på det ;) Jeg ville ikke turde blande 2 MTA'er
sammen på samme dåse.

SVJH kommer qmail med en "sendmail" der kan bruges i dit tilfælde ?

--
Don't waste space

Fra : Bo Simonsen

Dato : 21-05-02 12:06

Thomas wrote:

> Så længe du selv har styr på det ;) Jeg ville ikke turde blande 2 MTA'er
> sammen på samme dåse.
>
> SVJH kommer qmail med en "sendmail" der kan bruges i dit tilfælde ?

Yep, alle MTA'er laver en executabel fil der hedder sendmail som en fake
sendmail. Hvor den sørger for at når man f.eks. skriver sendmail -q , kører
den rent faktisk en kommando der får MTA'en til at sende de gamle beskeder.

/Bo