Hvor indtaster man sikkerhedskoden?
Fra : Finn D Jørgensen

Dato : 20-05-02 20:41

Hej allesammen...

Jeg står med et lille problem. Hvor indtaster man sin sikkerhedskode?

Jeg står med en telefon som ved en fejl er blevet indstillet til at man skal
indtaste sikkerhedskoden hver gang man bruger et nyt simkort. Men hvor gøres
dette? Telefonen beder om pin-koden til at starte med, hvorefter den skriver
at simkortet ikke kan accepteres. Hvad gør jeg så?

På forhånd tak
Finn

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 20-05-02 20:45

Finn D Jørgensen skrev:

>Jeg står med et lille problem. Hvor indtaster man sin sikkerhedskode?

Man indtaster den blot når man blivet bedt om det?

>Jeg står med en telefon som ved en fejl er blevet indstillet til at man skal
>indtaste sikkerhedskoden hver gang man bruger et nyt simkort. Men hvor gøres
>dette?

Indstillinger -> Sikkerhedsindstillinger -> Telefonsikkerhed (går ud
fra du har en Nokia-telefon).

>Telefonen beder om pin-koden til at starte med, hvorefter den skriver
>at simkortet ikke kan accepteres. Hvad gør jeg så?

Så skal du have fjernet SIM-låsen.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : N/A

Dato : 20-05-02 21:27

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 20-05-02 21:27

Finn D Jørgensen skrev:

>Den har jeg haft fået fjernet tidligere....Forstår slet ikke hvad der går
>galt med min telefon så... Se evt. mit indlæg fra d. 19-05-2002 kl 16.15.

Fjern venligst det du ikke svarer på, og skriv UNDER hvad du svarer på
- læs evt. http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Jeg skal ikke kunne sige dig hvad problemet med SIM-låsen er. Du er
SIKKER på det er den samme telefon, og den er ikke tilfældigvis blevet
softwareopdateret?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Finn D Jørgensen

Dato : 20-05-02 22:11

OK....tak for oplysningen Lasse. Jeg er relativ ny bruger, så der indsniger
sig måske nok nogle småfejl mht. pli i nyhedsgrupperne.

Endnu et spørgsmål fra mig. Har min oprindelige udbyder stadig en simlock
kode liggende på min telefon, selvom de har haft udleveret den til mig for
længe siden og selvom jeg ikke er kunde hos dem mere?

mvh. Finn

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 20-05-02 22:51

Finn D Jørgensen skrev:

>OK....tak for oplysningen Lasse. Jeg er relativ ny bruger, så der indsniger
>sig måske nok nogle småfejl mht. pli i nyhedsgrupperne.

Velkommen til!

Tag et kig forbi www.usenet.dk, og gruppen news:dk.velkommen er
specielt lavet til nye brugere. Husk, at der findes ingen dumme
spørgsmål.

>Endnu et spørgsmål fra mig. Har min oprindelige udbyder stadig en simlock
>kode liggende på min telefon, selvom de har haft udleveret den til mig for
>længe siden og selvom jeg ikke er kunde hos dem mere?

Min første mobiltelefon (en Audiovox) blev låst igen da jeg fik den
repareret (og opdateret softwaren). Jeg ringede til Sonofon, og det
var flere måneder siden jeg havde opsagt mit abonnement - jeg fik
koden uden problemer.

venligst,
Lasse Hedegaard