Fejl ved overførelse af bogstaver
Fra : Jens

Dato : 20-05-02 20:26

Hej
Jeg har lavet en søgning men har lidt problemer.

Det man kan søge på er et nummer - hvis brugeren skriver det
rigtige nummer kommer der et resultat - hvis man skriver et
forkert nummer kommer den med meddelsen om at "der ikke er noget
resultat" det virker fint.

Men hvis man skriver bogstav i søgefeltet melder den fejl med det
samme - er det fejl i databasen eller kan man løse problemet ved
hjælp af script??

På forhånd tak

Hilsen

Jens

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 20-05-02 20:28

Jens skrev:

> [...]
>
> Men hvis man skriver bogstav i søgefeltet melder den fejl med det
> samme - er det fejl i databasen eller kan man løse problemet ved

Du har sandsynligvis glemt at sætte citationstegn rundt om søgeordet i
SQL-kommandoen.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Jens

Dato : 20-05-02 20:57

Hmm næh det har jeg gjort.

hvis jeg skriver et eller andet f.eks. alkdjasldja

kommer den med fejlen
Unknown column 'alkdjasldja' in 'where clause'

men hvis jeg f.eks. skriver navnet på en af de kollonner jeg har i min
tabel så melder den ingen fejl.

fatter ikke helt hvad der går galt ??

Fra : Jens

Dato : 20-05-02 21:23

Hej Jonas

jeg har fundet fejlen manglede et par % - beklager

Det er vist på tide at se dyner