Efter lan - intet inet
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 20-05-02 19:22

Hej
Sønnen har slæbt sin computer til et lan træf og ændrede sin IPopsætning til
kammeratens (2) - og efter at han kom hjem og ændrede sin ip til det "gamle"
kan han ikke komme på nettet. Jeg kan ikke engang pinge ham fra min maskine.
Hvad mon er galt.

Vi bruger Dansk Kabel TV.
Sønnen: Win98se
Min: WinXP

Hilsen Bo

Fra : Stine

Dato : 20-05-02 20:19

Det kan være subnetmask er forkert ?
Det kan være i har være at i har glemt at give adgang fra xp maskinen.. Det
kan være at han er kommet til at slette ip protecollen og fil og
printerdelingen osv ??

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 20-05-02 21:39

> [...]
Det
> kan være at han er kommet til at slette ip protecollen og fil og

Nej - det er vist ok. Men jeg mener at ha hørt noget om at der skal gå noget
tid før netkortet kan finde ...... ja, hmm et eller andet - så måske
fungerer det i morgen. Da sønnen ændrede sin IP på lan-træffet, måtte han
også vente en rum tid før nettet (netkortet) fungerede. En ekspert kan
sikkert forklare dette fænomen

Hilsen Bo

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 21-05-02 06:49

Nu er der gået en nat og sønnen er på nettet igen. Underligt at der skal gå
nogen tid før det fungere. Hvorfor mon?

Hilsen Bo

Fra : Jørn Andersen

Dato : 21-05-02 08:49

On Tue, 21 May 2002 07:48:44 +0200, "Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> wrote:

>Nu er der gået en nat og sønnen er på nettet igen. Underligt at der skal gå
>nogen tid før det fungere. Hvorfor mon?

Jeg har set, at folk med StofaNet har et lignende problem - prøv evt.
at søge tilbage i gruppen for forklaringer. Formentlig noget med
fornyelsestid på DHCP-serverens tildelinger ...

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Stine

Dato : 21-05-02 17:53

Windows egen netværksbrowser opdaterer "kun" hver 12. minut, men skulle ikke
kunne holde folk fra simple 802.3 dos kommandoersom ping og ipconfig og
tracert.
Og med hensyn til at være ekspert, så er jeg MCSE

Fra : Jørn Andersen

Dato : 21-05-02 18:05

On Tue, 21 May 2002 18:53:08 +0200, "Stine"
<stine.nordlund@get2net.dk> wrote:

>Windows egen netværksbrowser opdaterer "kun" hver 12. minut, men skulle ikke
>kunne holde folk fra simple 802.3 dos kommandoersom ping og ipconfig og
>tracert.

Det hjælper jo ikke noget, hvis DHCP'en ikke har tildelt tilslutningen
nye data, eller?

>Og med hensyn til at være ekspert, så er jeg MCSE

Hvem snakker om din ekspertise? I hvert fald ikke jeg. Jeg er blot en
ydmyg amatør ...

I øvrigt gør din citatteknik det ret svært at se, hvad du egentlig
svarer på.

Mvh. Jørn

PS: Gider du tage et kig på:

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-05-02 19:12

"Stine" <stine.nordlund@get2net.dk> skrev :

>Windows egen netværksbrowser opdaterer "kun" hver 12. minut, men skulle ikke
>kunne holde folk fra simple 802.3 dos kommandoersom ping og ipconfig og
>tracert.

802.3 dos kommando'er ?? Hvad mener du dog

802.3 er da vist navnet på en bestemt ipx frametype, og ha rudendeligt
lidt med dos at skaffe.

>Og med hensyn til at være ekspert, så er jeg MCSE

Det er tænkeligt, men selv experter, bør skrive så vi amatører fatter
lidt mere end blot 1 meter af stoffet ;)

(Ironien ligger begravet ved siden af hunden)
--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 21-05-02 19:38

Hej jan@stevns.net

>802.3 dos kommando'er ?? Hvad mener du dog
>
>802.3 er da vist navnet på en bestemt ipx frametype, og ha rudendeligt
>lidt med dos at skaffe.

Derudover er ping og ipconfig ikke dos kommandoer. Dvs. ping kan
faktisk godt være det, men ipconfig er det helt bestemt ikke.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-05-02 20:43

Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk> skrev :

>Derudover er ping og ipconfig ikke dos kommandoer. Dvs. ping kan
>faktisk godt være det, men ipconfig er det helt bestemt ikke.

Tænk - jeg læste det som du skrev "ping" og "pong" ;)

Stine mente det nu sikkert godt nok, men klumrer vist lidt i
begreberne - måske et $MSCE$ syndrom ? (hehehe)

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 21-05-02 20:52

Hej jan@stevns.net

>Stine mente det nu sikkert godt nok, men klumrer vist lidt i
>begreberne - måske et $MSCE$ syndrom ? (hehehe)

Hmm, google, clickyclick .. "Master of Science in Clinical
Epidemiology". Hvad har det egentlig med netværk at gøre?!

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : KF

Dato : 21-05-02 21:15

Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk> wrote:

> Hej jan@stevns.net

> Hmm, google, clickyclick .. "Master of Science in Clinical
> Epidemiology". Hvad har det egentlig med netværk at gøre?!

Tjaeh, godt spørgsmål!

Her er et par udvalgte:

The REAL Meaning of "MCSE"...

"Mayday", Called Some Experts
Mad Consultants Slurping Ethanol
Mail Consumed Somewhere in Exchange
Mainframe Computers Seemed Extinct
Maintenance Contracts Seem Expensive
Maintenance Costs Significantly Extra
Making Companies Surrender Everyday
Making Computers Slow Everyday
Making Computers Spew Errors
Making Computers Susceptible to Exploit
Management Can't Send E-mail

Sakset fra: http://www.sithspit.com/Meanderings_files/comphmr.htm

Mvh Klaus

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 21-05-02 21:17

Hej "KF" <k.f@dane.dk>

>Tjaeh, godt spørgsmål!

Skal du have hjælp til at forstå pointen eller vil du prøve igen?

P.S. FUT!

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-05-02 21:26

Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk> skrev :

>Hej jan@stevns.net

>Hmm, google, clickyclick .. "Master of Science in Clinical
>Epidemiology". Hvad har det egentlig med netværk at gøre?!

Virus udbredelse ?