Thermaltake Silent Viking...
Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 20-05-02 17:49

.... Hvor stille er den egentlig, sammenlignet med f.eks. en Volcano6 (4550
rpm version),
jeg kan ikke bruge de db angivelser til noget, da jeg ikke ved hvor meget 21
db er *g*

På datalisten til Silent Viking står der 21 db v/ 2050 rpm - kan blæseren gå
mere/mindre
siden der står det?

//Troels

Fra : JRS

Dato : 20-05-02 19:20

".: [d33p blu3] :." <puttitat@adslhome.dk> skrev i > På datalisten til
Silent Viking står der 21 db v/ 2050 rpm - kan blæseren gå
> mere/mindre
> siden der står det?

Nopes ... står der bare som ren info ..

MVH
JRS

Fra : Peter Holm

Dato : 20-05-02 19:59

".: [d33p blu3] :." <puttitat@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> db er *g*
>
> På datalisten til Silent Viking står der 21 db v/ 2050 rpm - kan blæseren

21db er langt fra lydløst - jeg måtte skifte blæseren på min SilentViking
med en Papst 12db inden jeg var tilfreds. Desuden havde blæseren en meget
irriterende raslelyd konstant.
/peter

Fra : jakob

Dato : 20-05-02 21:51

> [...]
> med en Papst 12db inden jeg var tilfreds. Desuden havde blæseren en meget

Jeg er heller ikke så imponeret. Hvad for en cpu bruger du den sammen
med ?? Var det besværligt at skifte blæseren, jeg havde overvejet det
men det blikskjold der er rundt om blæseren fik mig til at tro at der
ikke var tale om standardkomponenter

Hygge

Jakob

Fra : Peter Holm

Dato : 21-05-02 08:04

"jakob" <ingen@spam.dk> wrote in message

> [...]
> med ?? Var det besværligt at skifte blæseren, jeg havde overvejet det
> men det blikskjold der er rundt om blæseren fik mig til at tro at der

Blæseren er ultra nem at skifte. Min Papst 12db på silentviking profil
holder min Duron 1200 på max 55°c ved full load.
/peter
http://home1.stofanet.dk/phc/mypc.html

Fra : jakob

Dato : 21-05-02 17:04

> Blæseren er ultra nem at skifte. Min Papst 12db på silentviking profil
> holder min Duron 1200 på max 55°c ved full load.

Min cpu er en athlon xp1700+, så jeg ved ikke om jeg kan klare mig med
en 12dB. Ved du om der er plads til en 19 dB og om den har større
køleevne end 12 dB versionen hvis den køres med 7 volt ??

Med en standard silent viking er min cpu nu ca. 50 grader celcius.

Hygge

Jakob

Fra : JRS

Dato : 21-05-02 20:51

"jakob" <ingen@spam.dk> skrev i en meddelelse
> Min cpu er en athlon xp1700+, så jeg ved ikke om jeg kan klare mig med
> en 12dB. Ved du om der er plads til en 19 dB og om den har større
> køleevne end 12 dB versionen hvis den køres med 7 volt ??

En 19 db er præcist den samme størrelse som 12db .. og nej , en 19db køler
ikke lige så godt som en 12db ved 7V .. Den bliver en smule ringere end en
12db, men nok også en smule mere lydsvag ..
Tror ikke en 12 db er nok til din cpu, men du kan jo prøve at køre 7V på den
nuværende blæser og se hvordan temperaturen så bliver ..

MVH
JRS

Fra : jakob

Dato : 21-05-02 21:14

> Tror ikke en 12 db er nok til din cpu, men du kan jo prøve at køre 7V på den
> nuværende blæser og se hvordan temperaturen så bliver ..

Du har nok ret, og hvis det ikke kan blive den 12 dB er der jo ikke så
meget vundet (med mindre TT's 21 dB ikke passer). Der er vel risiko for
at brænde cpu af hvis jeg prøver med 7v. Hvor varm må sådan en egentlig
blive ?

Hygge

Jakob

Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 21-05-02 22:07

> Hvor varm må sådan en egentlig blive ?

AthlonXP: Max 90 grader. Så ryger kernen vistnok.

//Troels

Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 20-05-02 20:16

Kom til at tænke på, om ikke der er kommet en ny revision af Silent Viking,
der ikke er så stram?, eller en revision der kan monteres via de der huller
omkring soklen?

//Troels

Fra : Leony

Dato : 21-05-02 07:21

".: [d33p blu3] :." <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> jeg kan ikke bruge de db angivelser til noget, da jeg ikke ved hvor meget
21
> db er *g*

Stødte lige på denne under surfturen i går:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/story/01/05/22/1386173
En lille tabel over xx decibel, sammenlignet med noget man kender (jetmotor
osv).

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Peter L

Dato : 21-05-02 14:01

Generelt kan man sige at en forskel for 3dB svarer til en
fordobling (halvering) af lydstyrken.

Peter L