Hjælp søges i Pedersborg sogn, Sorø amt
Fra : Brian Petersen

Dato : 20-05-02 16:45

brian56@telia.com
http://fly.to/brian56 (Slægtforskning, Folketællinger, Elvis Presley)
http://w1.454.telia.com/~u45408406/index.htm (Holbæk Amt)

Er der en venlig sjæl, der har lyst at checke nogle ting for mig i
Pedersborg sogn, Sorø amt.
Jeg har indtastet FT1787, men der er en hvid plet, der dækker ca 15
personer. Jeg har lige været i Danmark og fandt disse personer, men al min
slægtforskning blev stjålet lørdag eftermiddag inde i Kbh (jo, jeg har
backup på min computer). Men desværre forsvandt også disse personer, som
savnes i Ft1787.
Det drejer sig om 2 Husmands-familier i Pedersborg by. Jeg kan huske, at den
ene husmand hed Villads Pedersen. Han har en datter født ca 1787, begynder
med M. Han er i første ægteskab med en enke. Deres giftemål sker 1781-1785.
Hvad hed hans kone? Hun havde to sønner fra første ægteskab. Je(ns??) født
ca 1781 og ?? født ca 1777. Hvad hed disse to sønner. I denne familie bor
også 2 uægte børn.
en pige, Hansdatter født ca 1779 og en dreng Ole Olsen?? født ca 1785.

Den anden familie kan jeg desværre ikke huske nogle navne på.
Husmanden er i andet ægteskab, hans kone i første. Deres børn er født ca
1777 (datter), 1780 (datter), 1782 (søn), 1784 (datter).
Jeg mener at huske, at jeg fandt deres ægteskab i kirkebogen og at
fødselsårene passede ret så godt.

Det ville glæde mig meget, hvis der var en, der kunne hjælpe med at finde
disse personer, så folketællinger kan blive komplet inden jeg sender den ind
til DDA:

Venlig hilsen
Brian