erfaringer med Zope?
Fra : Allan Grauholm

Dato : 20-05-02 16:33

Jeg har forsøgt at installere forskellige versioner af Zope og selve
"kompileringen" går fint men når jeg skal starte Zope skriver den at
"Permission denied til Z2.pid i linje 690 og denne linje står der pf =
open(PID_FILE, 'w')

Nogen ideer?

Min linux version er red hat 7.3

med venlig hilsen

Allan Grauholm

Fra : Martin Skøtt

Dato : 21-05-02 17:49

"Allan Grauholm" <Allan@Grauholm.dk> writes:

> [...]
> "kompileringen" går fint men når jeg skal starte Zope skriver den at
> "Permission denied til Z2.pid i linje 690 og denne linje står der pf =

Zope prøver at åbne filen Z2.pid for at skrive til den, men får ikke
lov til det. Prøv at kontrollere brugerens rettigheder til biblioteker
Z2.pid ligger i (var/ så vidt jeg husker).
Min erfaring med Zope er i øvrigt at det oftest bedst kan betale sig
at hente de pre-compilerede udgaver fra zope.org i forhold til at
kompilere selv. Godt nok fylder de lidt mere, men så er du 100% sikker
på din Zope passer sammen med den version af Python du kører.
--
Martin Skøtt
martin@z3n.dk

Fra : Allan Grauholm

Dato : 23-05-02 06:11

"Martin Skøtt" <martin@z3n.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kompilere selv. Godt nok fylder de lidt mere, men så er du 100% sikker
> på din Zope passer sammen med den version af Python du kører.

Ok nu kommer 10.000 kr. spørgsmålet (newbye) hvad skulle en sådan fil hede,
og evt ligge?

/Allan

Fra : Martin Skøtt

Dato : 23-05-02 20:20

Til Linux hedder den f.eks. Zope-2.5.1-linux2-x86.tgz på
http:/www.zope.org

--
Martin Skøtt
martin@z3n.dk

Fra : Allan Grauholm

Dato : 23-05-02 06:55

> Zope prøver at åbne filen Z2.pid for at skrive til den, men får ikke
> lov til det. Prøv at kontrollere brugerens rettigheder til biblioteker

Jeg er logget på som root, så jeg skulle vel have alle de retigheder der
skal til?

Allan Grauholm
Linux@grauholm.dk

Fra : Martin Skøtt

Dato : 23-05-02 20:23

Ikke nødvendigvis og slet ikke hvis Zope ikke kører som root (hvilket
bestemt ikke er nogen god ide). Kontroller f.eks. rettighederne til
var/ med "ls -l". Jeg mener også at dette er omtalt i install eller
readme filen til Zope, men det er ved at være noget tid siden jeg
sidst har installeret Zope så jeg kan tage fejl

--
Martin Skøtt
martin@z3n.dk

Fra : Allan Grauholm

Dato : 25-05-02 05:04

Tak for hjælpen, efter næsten 2 måneder med frustratoner, banden og prøven
div linux ver. hjalp du med det sidtse - super

/Allan

p.s.: Redhat rykker