Problem win98 / Zonealarm
Fra : Gert Philipsen

Dato : 20-05-02 13:31

Jeg er i tvivl om korrekt gruppe til indlægget. Det er sæt til både
dk.edb.sikkerhed og dk.edb.system.ms-windows med opfølgning til
dk.edb.sikkerhed.

Jeg har win 98.

Nogen gange - og vitterlig kun nogen gange - når jeg starter pc'en op sker
der det, at en af de små kendte grå boksen popper op og fortæller, at den
leder efter "true vector 32" (citat efter hukommelsen).
Jeg kan vælge cancel, finde den selv eller ingen ting. Så går der ca 30
sekunder hvorefter boksen forsvinder.

Resultat er altid at ZA ikke starter op og at jeg ikke er på nettet med min
adsl-forbindelse.

Efterfølgende kan pc'en ikke lukkes korrekt ned. Den fortæller at dette
"true-vector" ikke svarer. Når jeg vælger afslut, får jeg den blå skærm, der
giver mig muligheden for at vælge en vilkårlig tast for at komme tilbage
eller ctrl-alt-delete for genstart. Ingen af muligheder virker dog. Pc'en er
helt frosset og eneste mulighed er et tryk på den lille knap, der giver en
genstart.

Selvfølgelig med en efterfølgende langsom scandisk som resultat.

Er der nogen, der kan nikke genkendende til problemet og eventuelt sidder
inde med en løsning.

Gert Philipsen, http://members.fortunecity.com/philipseng
Brug ikke din tid nu, til at fortryde hvad du brugte din tid i går til.

Fra : Madsen

Dato : 20-05-02 13:49

Gert Philipsen skrev:

> [...]
> hukommelsen). Jeg kan vælge cancel, finde den selv eller ingen
> ting. Så går der ca 30 sekunder hvorefter boksen forsvinder.

Prøv evt. at læse denne tråd: http://makeashorterlink.com/?C38C256E
Det er Zonealarm der kokser.

Madsen.

Fra : Preben Kaas

Dato : 20-05-02 16:25

On Mon, 20 May 2002 14:31:13 +0200, "Gert Philipsen" <gert@lite.dk>
wrote:

> [...]
>Gert Philipsen, http://members.fortunecity.com/philipseng
>Brug ikke din tid nu, til at fortryde hvad du brugte din tid i går til.

Jeg kan nikke genkendende til problemet uden dog at have et
løsningsforslag.
Hos mig virker det også kun at genstarte men heldigvis klarer Nortons
"scandisk" det ret hurtigt.

pt har det nok kørt ca. 14 dage uden problemer men næste gang
overvejer jeg helt bestemt at skifte til en anden firewall.

mvh
Preben

Fra : Jens S

Dato : 20-05-02 21:22

"Gert Philipsen" <gert@lite.dk> wrote in message
> [...]
> sekunder hvorefter boksen forsvinder.
>
> Resultat er altid at ZA ikke starter op og at jeg ikke er på nettet med

Jeg har på et tidspunkt haft samme problem. Det hjalp at afinstallere og
downloade den nyeste version fra Zonelabs's hjemmeside.

Håber det kan bruges

Jens

Fra : Jens S

Dato : 20-05-02 21:22