Hvilken distribution til Linux rookie
Fra : Jens G

Dato : 20-05-02 13:12

Hej.

Jeg har øjnet chancen for at lave mig en ekstra PC af gamle ting jeg
har liggende, og har så fået lyst til at prøve at lave en WEB og FTP
server.
Hardwaren bliver en AMD K6-2/300MHz med 64MB ram, 6,4GB harddisk og et
Banshee eller ATI RageII grafikkort. Netkort mangler jeg stadig, men
Internetadgangen bliver via TDC BB.

Men - hvilken Linux distribution er nemmest at går til?

Min eneste erfaring med Linux er nogle år gammel, hvor jeg
installerede en Redhat i dual boot. Den røg ud igen, da jeg ikke havde
brug for den, men efterhånden kom til at mangle diskplads til Windows.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G

Fra : Bo Simonsen

Dato : 20-05-02 13:50

On Mon, 20 May 2002 14:11:45 +0200, Jens G wrote:

> [...]
> Internetadgangen bliver via TDC BB.
>
> Men - hvilken Linux distribution er nemmest at går til?

Mandrake skulle være det, de har et veludviklet wannabe windows control
panel. Og du opfylder jo systemkravene.

Bo Simonsen

Linux! The choice of a GNU generation!

Fra : Bjorn Andersen

Dato : 20-05-02 16:01

> Men - hvilken Linux distribution er nemmest at går til?

SuSE 8.0

Skunk