Copyright spørgsmål
Fra : steffen martin .dk

Dato : 20-05-02 12:38

Hej Gruppe;

Hvis jeg maler på lærred efter et foto (af berømte -afdøde-personer)
krænker jeg så fotografens copyright? Man skal jo huske at jeg ikke kan male
nøjagtigt som fotoet viser, og at jeg generer billedet over på et andet
medie.

Nogen bud?

mvh
Steffen Martin
--
:::: http://www.steffenmartin.dk ::::
[...kunstner & forfatter...]

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 20-05-02 22:52

"steffen martin .dk" wrote:

> [...]
> nøjagtigt som fotoet viser, og at jeg generer billedet over på et andet

Nej, det gør du ikke.
Der er ingen der vil orke at slæbe dig i retten for det.

Fra : zzenn

Dato : 30-05-02 22:50

>Nej, det gør du ikke.

Jo han gør, -hvis- copyrighten endnu ikke er udløbet.

>Der er ingen der vil orke at slæbe dig i retten for det.

Men det er til gengæld rigtigt... så længe det ikke var en Disney
fotograf eller lign :)

Remove "SPAMFREE" from address to write me.

Fra : max

Dato : 31-05-02 09:49

> Jo han gør, -hvis- copyrighten endnu ikke er udløbet.

> Men det er til gengæld rigtigt... så længe det ikke var en Disney
> fotograf eller lign :)

Det er Copydan der varetager kunstner rettigheder her i landet..
Så jeg tror de kan hjælpe dig - http://www.copydan.dk/
mvh max