Strømforsyning 235W vs. 300W + strømforbru~
Fra : Lars Kvorning

Dato : 20-05-02 12:23

Hej!

Meget simpelt spørgsmål: Hvor meget udstyr skal man have i en PC for at en
235W's strømforsyning er for lille??

Jeg har i min "server" en 235W AOpen strømforsyning. Den har følgende
konfiguration: Asus P2B-D bundkort, 2xPII 400Mhz CPU'er, 1x60GB 7200RPM
Seagate disk og CD-ROM.
Den (235W'eren) kan vel sagtens trække dette udstyr??!

Er der nogle, som kan give et realistisk bud på hvor meget strøm den faktisk
bruger, altså det jeg kan mærke på el-regningen??

På forhånd mange tak!

Hilsen Lars

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 20-05-02 16:04

Lars Kvorning wrote:

> [...]
> Seagate disk og CD-ROM.
> Den (235W'eren) kan vel sagtens trække dette udstyr??!

Ja, det burde den kunne.
Hvis den ikke kan, så er symptomerne;
Startproblemer, kører f.eks. først efter at man tænder + reset'er.
Hyppige crashes.
Harddiske reset'er tit.

> Er der nogle, som kan give et realistisk bud på hvor meget strøm den faktisk
> bruger, altså det jeg kan mærke på el-regningen??

ca. 50 Watt i gennemsnit hvis jeg husker rigtigt fra en anden tråd, nok
lidt mere fordi det er dual. Måske 60-70.
Lån evt. et Watt-meter hos den lokale elektriker.
Der er noget om at man skal kunne låne et for at finde steder i
husholdningen hvor man kan spare strøm.. :)

Fra : Leony

Dato : 21-05-02 07:41

"Lars Kvorning" <kvorning@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Seagate disk og CD-ROM.
> Den (235W'eren) kan vel sagtens trække dette udstyr??!

Min 235 W strømforsyning trækker:
P3 1000 Mhz EB
DVD drev + brænder
2 harddiske
Neonlys
Net- og lydkort

Ingen problemer her, det tror jeg heller ikke at du får, ved dog ikke hvor
meget strøm dine P2'ere kræver.

> Er der nogle, som kan give et realistisk bud på hvor meget strøm den
faktisk
> bruger, altså det jeg kan mærke på el-regningen??

Mener (det er ca ½ år siden, derfor er det lidt tåget) jeg målte min til et
forbrug, uden monitor, til:
2,4 kilowatt i døgnet.
(pga tiden der er gået siden er der en chance for at jeg husker forkert).

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/