Hesteudlejning
Fra : Anne Stokholm

Dato : 20-05-02 11:22

Hejsa..

I grunden bryder jeg mig ikke om ideen (på grund af hestens velbefindende)
med hesteudlejning og rideskoler, men nu står jeg selv i den situation, at
jeg hverken har min hest mere, eller går på rideskole.

Derfor har der været (for) lang tid hvor jeg ikke har hyppet rundt, men
dette forsøger jeg nu at gøre noget ved.

Da jeg ikke kender nogen med hest som jeg eventuelt kunne låne, leder jeg nu
efter nogen der udlejer heste (er det den eneste udvej?). Men hvor? Jeg bor
i Nordsjælland.

Hvis nogen ved noget, er jeg meget interesseret.

Med venlig hilsen

Anne Stokholm

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 20-05-02 11:38

In article <acaio7$7b5$1@tux.netsite.dk>, Anne Stokholm wrote:
> [...]
> med hesteudlejning og rideskoler, men nu står jeg selv i den situation, at
> jeg hverken har min hest mere, eller går på rideskole.

Du kunne jo få en part på en hest ?? Min søster og jeg mangler
tilfældigvis en part... Hesten står imellem Nærum og Virum.

> [...]
> efter nogen der udlejer heste (er det den eneste udvej?). Men hvor? Jeg bor

Hvordan vil du ride ?? Skovtur eller i ridehal?
Hvilken type hest ?? almindelige, eller fx. islængere ?

Ved dyrehaven ligger fortunens rideskole, der har guidede
ture i dyrehaven. De har nogle få heste, ellers mest pony'er.

JonB

Fra : Anne Stokholm

Dato : 20-05-02 12:46

"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> wrote in message

> Du kunne jo få en part på en hest ?? Min søster og jeg mangler
> tilfældigvis en part... Hesten står imellem Nærum og Virum.

Ja, det ville jeg også meget gerne, men jeg frygter at det vil tage for
meget af min tid nu hvor jeg studerer og har 100 bilde i luften på én gang.

> Hvordan vil du ride ??

Gerne lidt dressur, men jeg ville ikke sætte de store krav, da jeg egenlig
bare savner det at sidde på en hesteryg.
Skovtur eller i ridehal?

> Hvilken type hest ?? almindelige, eller fx. islængere ?

Jo større jo bedre (næsten). Jeg er ret høj så jeg bryder mig ikke om at
ride på islændere.

> Ved dyrehaven ligger fortunens rideskole, der har guidede
> ture i dyrehaven. De har nogle få heste, ellers mest pony'er.

Okay..Jeg ville helst ride rundt for mig selv, eventuelt med en veninde der
er i samme situation som jeg selv.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 20-05-02 13:18

In article <acanlc$bgp$1@tux.netsite.dk>, Anne Stokholm wrote:

> Ja, det ville jeg også meget gerne, men jeg frygter at det vil tage for
> meget af min tid nu hvor jeg studerer og har 100 bilde i luften på én gang.

Tja, både min søster og jeg studerer også. Vores forrige part der
brækkede foden (ikke pga. hesten) studerede også. Det kan lade
sig gøre hvis du vil.

> Gerne lidt dressur, men jeg ville ikke sætte de store krav, da jeg egenlig
> bare savner det at sidde på en hesteryg.

Det kan jeg godt forstå. Stedet den står er der en 20x40 ridehal
og ellers en udendøres ridebane + en større springbane.

> Jo større jo bedre (næsten). Jeg er ret høj så jeg bryder mig ikke om at
> ride på islændere.

forståeligt. Hesten er en kanbstrupper på 170. Billeder kan ses på
http://www.pony.dk/

Tja, jeg har endnu kun en hest.

JonB

Fra : Karin Hansen

Dato : 21-05-02 12:06

Anne Stokholm wrote:
> [...]
> hvor? Jeg bor i Nordsjælland.
>
> Hvis nogen ved noget, er jeg meget interesseret.

Udlejning af heste:

Ove & Lis Bonde Tlf. 48 25 30 87
Harløsevej 107
3400 Hillerød