socket problem ved upgrade fra php 4.0.6 t~
Fra : Nereus

Dato : 20-05-02 11:15

Følgende kode virkede fint under php 4.0.6 (winme,apache 1.3.20)

$cfgServer = "127.0.0.1";
$cfgPort = 21337;
$sbplanbot_handle = fsockopen($cfgServer, $cfgPort);
if(!$sbplanbot_handle) {
echo "Connection failed\n";
exit();
} else {
echo "Connected to $cfgServer:$cfgPort with message 'SETTOPIC
$topic'\n";
fputs( $sbplanbot_handle, "SETTOPIC " . $topic );
}
fclose($sbplanbot_handle);

Nu kører jeg det samme på en maskine med php 4.2.1 (win2k, apache 1.3.24) og
nu sker der det at den "nogen gange virker". For det meste virker det de
første par gange, men derefter kommer der bare en tom streng frem i den
anden ende. Den kommer altid ind i else delen og får connected og sendt
noget, det er bare en tom streng.

output f.eks. :
Connected to 127.0.0.1:21337 with message 'SETTOPIC clanbase vs (find en)
man d. 20-05-02 kl. 18 (?,?,?,?,?) '

Programmet der modtager er et delphi program som står og lytter hele tiden,
men der er ikke ændret noget der, så jeg går ud fra det er noget med php
versionen. Så vidt jeg kunne se i changelog
(http://www.php.net/ChangeLog-4.php) : "Major modifications to the Sockets
Extension and its API ", så er der måske grund til min mistanke? Jeg har
ikke kunne finde frem til hvad det er jeg skal ændre, og håber derfor på at
nogen her kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Michael Andersen

Fra : Nereus

Dato : 22-05-02 17:54

er der ikke andre der har prøvet at rode lidt med sockets i php?
eller evt. kender et par gode links til mere information?

vil nødigt til at nedgradere min php pga dette, men det ender det nok med
hvis ikke jeg finder en løsning : /

-Michael