TDC ADSL
Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 20-05-02 10:53

Jeg har nu være rundt på TDC's web-sie, for at finde ud af hvordan deres
ADSL virker,
men har ikke kunne finde svar på følgende spørgsmål.

Vil det være muligt af få ADSL fra TDC, hvis man har en anden
telefonoperatør end TDC,
vel og mærket på den samme linie??

Allan Bach

Fra : Martin Schultz

Dato : 20-05-02 10:58

"Allan Schuster Bach" <newskonto@schuster.dk> writes:
> Vil det være muligt af få ADSL fra TDC, hvis man har en anden
> telefonoperatør end TDC,
> vel og mærket på den samme linie??

Nej det vil det ikke.

Martin

Fra : JH

Dato : 20-05-02 15:05

"Allan Schuster Bach" <newskonto@schuster.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men har ikke kunne finde svar på følgende spørgsmål.
>
> Vil det være muligt af få ADSL fra TDC, hvis man har en anden

Jeg mener du kan få NetExpress
uden at være fastnetkunde hos TDC.

Vh JH

Fra : Tommy Geisler

Dato : 20-05-02 16:26

> [...]
> men har ikke kunne finde svar på følgende spørgsmål.
>
> Vil det være muligt af få ADSL fra TDC, hvis man har en anden

Såvidt jeg er orienteret fra TDC kan du ikke få det på samme kabel / linie.

Det er noget med at de fremmede udbydere ikke vil dele kabel / linie med
TDC.

Men det er muligt at få trukket et nyt kabel og betale for en ny linie og
dermed få TDC ADSL bredbånd.

Med venlig hilsen
Tommy Geisler

Fra : Kasper Christensen

Dato : 20-05-02 18:02

Lad os slå det fast. Uden fastnettlf ved TDC så kan man ikke få ADSL

mvh

Kasper

Fra : ZipZap

Dato : 20-05-02 18:18

Korrekt, men hvad med Pro@cess ?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 20-05-02 21:46

On Mon, 20 May 2002 19:18:08 +0200, "ZipZap" <ZipZap_NoSpam_@c.dk>
wrote:

>Korrekt, men hvad med Pro@cess ?

Kræver en acceslinie, den billigeste sådan er en telefonlinie, TDC kan
godt lever P@ på en linie du ikke bruger til telefoni, men du skal
betale for den, så i praktisk så kan du ikke få P@ ADSL uden at have
telefon hos TDC, men det forhindre ikke at du kan have telefoni hos et
andet teleselskab,,,

--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste

Fra : Tommy Geisler

Dato : 20-05-02 18:38

"Kasper Christensen" <Eksisterer@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> Lad os slå det fast. Uden fastnettlf ved TDC så kan man ikke få ADSL
> mvh
> Kasper

Det er ikke korrekt for du kan iflg. TDC bestille en ny linie ved TDC som du
så kun bruger til ADSL.

Derved kommer du ganske vist til at betale for en fastnetforbindelse til fx.
orange og en adsl linie til TDC.

Men det kan altså lade sig gøre.

Med venlig hilsen
Tommy Geisler

Fra : TBC

Dato : 21-05-02 14:38

"Tommy Geisler" <geisler@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
du
> så kun bruger til ADSL.
>
> Derved kommer du ganske vist til at betale for en fastnetforbindelse til

Nå ? ...fortæl TDC det, for så skal jeg da have BoomTown ADSL hvis jeg kan
få det til 475,- kr/md og uden fastnettelefon fra TDC (eller nogen
overhovedet).

TBC

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-05-02 21:11

> [...]
du
> så kun bruger til ADSL.
>
> Derved kommer du ganske vist til at betale for en fastnetforbindelse til

Jeg kunne da _ikke_ få en dsl linie hos TDC. De vil kune have kunder, som i
forvejen har fastnettelefon...

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-05-02 23:39

"Kasper Christensen" <Eksisterer@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> Lad os slå det fast. Uden fastnettlf ved TDC så kan man ikke få ADSL

Nej, og det er da en underlig politik. Jeg måtte vælge CC af samme grund,
hvilket jeg i øvrigt ikke har fortrudt.

Piscali yder også adsl uden telefon. Men hvad med oncable, kræver de osse
telefon?

Claus

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-05-02 00:03

Tue, 21 May 2002 00:39:05 +0200, skrev "Claus Tersgov"
<clausnews@hotmail.com>:

>Piscali yder også adsl uden telefon. Men hvad med oncable, kræver de osse
>telefon?

Nej, men de kræver, at du modtager kabeltv fra dem.

Fra : TBC

Dato : 21-05-02 11:24

"Claus Tersgov" <clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej, og det er da en underlig politik. Jeg måtte vælge CC af samme grund,
> hvilket jeg i øvrigt ikke har fortrudt.

Ja, så lad os slå det fast. Grundet TDC's politik kan man kun få ADSL uden
fastnettelefon (eller ekstra opgævninger) hos konkurrenterne (Tiscali & CC).
Det er egentligt imponerende eftersom konkurenterne lejer sig ind på TDC's
kobber, at det så er TDC der kræver ekstra opgrævninger for linjen hvis man
f.eks har P@ på den
- Jeg vælgte Tiscali og har ikke fortrudt, men ville dog tage BoomTown ADSL
hvis jeg havde kunnet, grundet pris og behov.

> Men hvad med oncable, kræver de osse
> telefon?

Oncable er TDC kabelmodem så det kræver at du har Oncable tilslutning (kabel
TV). Overraskende nok i betragting af at det er et TDC produkt kræves det
dog ikke at du skal abbonere på "fuldpakken" af TV-programmer for at kunne
få det. - Der må være noget de har overset der ?

TBC

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-05-02 11:34

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kunne
> få det. - Der må være noget de har overset der ?

Det gjorde det på et tidspunkt, man da var det en rent teknisk
begrænsning (datasignalet lå i fuldpakke-området)

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : TBC

Dato : 21-05-02 12:01

> Det gjorde det på et tidspunkt, man da var det en rent teknisk
> begrænsning (datasignalet lå i fuldpakke-området)

Kunne man ikke udlåne de folk der har kunnet tage så kundevenlige
beslutninger til Netexpress og BB afdelingen ?

TBC

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-05-02 21:14

> [...]
> dog ikke at du skal abbonere på "fuldpakken" af TV-programmer for at kunne
> få det. - Der må være noget de har overset der ?

Er du sikker på det?

Een af mine venner har da lige fået dsl forbindelse hos dem. En 256/64 linie
med usb modem til 198 pr måned.

Claus

Fra : Ivar Madsen

Dato : 21-05-02 21:21

On Tue, 21 May 2002 22:14:13 +0200, "Claus Tersgov"
<clausnews@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Er du sikker på det?
>Een af mine venner har da lige fået dsl forbindelse hos dem. En 256/64 linie

Hint Oncable levere ikke DSL forbindelser,,,

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-05-02 00:23

"Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> skrev i en meddelelse

> Er du sikker på det?
> Hint Oncable levere ikke DSL forbindelser,,,

Næh, det er jeg ikke længere, efter at have set deres hjemmeside. Det
underlige er, at han hele tiden har omtalt den som en dls forbindelse...

Claus