Stigning i pirs (tiscali)?
Fra : Chingachgook

Dato : 20-05-02 10:05

jeg fik min regning forleden dag, og der blev en måned regnet til 430,- mens
jeg skal betale 395,- for en måned. For et stykke siden fik jeg en mail fra
Tiscali hvori der stod at kunder der blev oprettet før feb. 2001 fik
stigningen på de 35 kr., men jeg blev oprettet i oktober 2001! Jeg har ikke
mailen mere (min HD crashede) og jeg har mailet Tiscali 2 gange på den mail
adr. der står nederst på deres regning uden svar endnu (mailene blev sendt
hhv. d. 2/5 og den 15/5)...

Er der andre der har fået den samme "oplevelse"?
Og hvis der er nogen der kunne sende mig en kopi af omtalte mail fra
tiscali, så ville jeg blive meget glad

/Chingachgook

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-05-02 11:11

"Chingachgook" <famtaba@tiscali.dk> wrote in message

> Og hvis der er nogen der kunne sende mig en kopi af omtalte mail fra
> tiscali, så ville jeg blive meget glad

Mon det er denne fra den 27/2 2002

Kære ADSL kunde (ja jeg ved ikke hvorfor de har sendt den til mig)

Hos Tiscali ønsker vi løbende at forbedre dine oplevelser med ADSL. Vi
ønsker at sikre dig et godt produkt, der altid følger med udviklingen, og vi
vil gerne tilbyde dig unikke services og tillægsprodukter, der giver dig
mulighed for at udnytte din ADSL-forbindelse optimalt.

Som led i arbejdet med at udvikle ADSL og optimere produkterne må vi sætte
priserne op (OBS! Prisstigningen gælder ikke erhvervskunder med
særkontrakt). Har du ADSL med modem, stiger prisen med kr. 35 pr. måned. Har
du ADSL med hastigheder på 256/128, 256/256 eller 384/128 stiger prisen med
kr. 15 pr. måned. I skemaerne nedenfor kan du finde alle de nye priser.

Bemærk, at du trods prisstigningen stadig ikke kan få ADSL billigere hos
andre udbydere end hos Tiscali.

Fremover kan du gratis opgradere hastigheden på din ADSL-forbindelse, da det
hidtidige opgraderingsgebyr bortfalder. Faktisk er Tiscali den
internet-virksomhed, der tilbyder dig flest muligheder for at lade din
ADSL-forbindelse vokse med dit behov. Der er hele 128 ADSL-kombinationer at
vælge mellem.

MARTS TILBUD

Hvis du i dag har en modem-løsning, kan du i hele marts 2002 gratis skifte
til en router-løsning. Det betyder, at du for kun 15 kr. ekstra om måneden
kan benytte dig af routerens ekstra funktionaliteter, så som at koble flere
PC'ere op til samme ADSL-forbindelse.

Fra den 1. april 2002 er prisen på din ADSL-forbindelse:

ADSL MED USB MODEM (inkl. moms)

Down/Up 128 kbit 256 kbit 384 kbit 512 kbit

256 kbit 345 kr. 395 kr. 405 kr. 430 kr.

384 kbit 395 kr. 430 kr. 455 kr. 480 kr.

512 kbti 430 kr. 480 kr. 505 kr. 530 kr.

768 kbit 480 kr. 530 kr. 555 kr. 580 kr.

1024 kbit 530 kr. 580 kr. 605 kr. 630 kr.

1536 kbit 630 kr. 680 kr. 705 kr. 730 kr.

2048 kbit 730 kr. 780 kr. 805 kr. 830 kr.

ADSL MED CISCO ROUTER 677 (inkl. moms)

Down/Up 128 kbit 256 kbit 384 kbit 512 kbit

256 kbit 360 kr. 410 kr. 420 kr. 445 kr.

384 kbit 410 kr. 445 kr. 470 kr. 495 kr.

512 kbit 445 kr. 495 kr. 520 kr. 545 kr.

768 kbit 495 kr. 545 kr. 570 kr. 595 kr.

1024 kbit 545 kr. 595 kr. 620 kr. 645 kr.

1536 kbit 645 kr. 695 kr. 720 kr. 745 kr.

2048 kbit 745 kr. 795 kr. 820 kr. 845 kr.

ADSL MED CISCO SOHO 77 ROUTER (inkl. moms)

Down/Up 128 kbit 256 kbit 384 kbit 512 kbit

256 kbit 385 kr. 435 kr. 445 kr. 470 kr.

384 kbit 435 kr. 470 kr. 495 kr. 520 kr.

512 kbit 470 kr. 520 kr. 545 kr. 570 kr.

768 kbit 520 kr. 570 kr. 595 kr. 620 kr.

1024 kbit 570 kr. 620 kr. 645 kr. 670 kr.

1536 kbit 670 kr. 720 kr. 745 kr. 770 kr.

2048 kbit 770 kr. 820 kr. 845 kr. 870 kr.

ADSL MED CISCO 827 ROUTER (inkl. moms)

Down/Up 128 kbit 256 kbit 384 kbit 512 kbit

256 kbit 485 kr. 535 kr. 545 kr. 570 kr.

384 kbit 535 kr. 570 kr. 595 kr. 620 kr.

512 kbit 570 kr. 620 kr. 645 kr. 670 kr.

768 kbit 620 kr. 670 kr. 695 kr. 720 kr.

1024 kbit 670 kr. 720 kr. 745 kr. 770 kr.

1536 kbit 770 kr. 820 kr. 845 kr. 870 kr.

2048 kbit 870 kr. 920 kr. 945 kr. 970 kr.

Du kan også se de nye priser på:
http://www.worldonline.dk/pris/adsl_varsel01042002.php

Hvis du har spørgsmål, er du altid velkommen til at ringe

til os på 38 14 70 20.

Fortsat god fornøjelse med din ADSL-forbindelse.

Med venlig hilsen

Tiscali A/S

Fra : Martin Møller

Dato : 21-05-02 00:04

> [...]
> kr. 15 pr. måned. I skemaerne nedenfor kan du finde alle de nye priser.
>
> Bemærk, at du trods prisstigningen stadig ikke kan få ADSL billigere hos

Ja, det var den famøse mail hvor de skrev at trods prisstigningen var de
stadige de billigste indenfor adsl*G* Tror de sov i timen.

BTW. Du skal jo seføli kun betale de 430 kroner fra den måned hvor
prisstigningen gjaldt. Altså fra 1. april 2002. Før da var det 395 kr.
pr.måned for en 256/256 linie med cisco 677 router.

Martin

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 21-05-02 15:22

> [...]
> særkontrakt). Har du ADSL med modem, stiger prisen med kr. 35 pr.
> måned. Har du ADSL med hastigheder på 256/128, 256/256 eller 384/128

Undre mig lidt at det stiger hos Tiscali, da priserne ellers er ved at falde
alle andre steder......

> Bemærk, at du trods prisstigningen stadig ikke kan få ADSL billigere hos
> andre udbydere end hos Tiscali.

Aner det ikke
- er heldigvis på Webspeed - der får man noget for pengene...

--
Ulrik Christiansen
@: usenet@uac.dk * Homepage: www.uac.dk

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 21-05-02 15:50

"Ulrik Chr." <usenet@uac.dk> wrote in

> Undre mig lidt at det stiger hos Tiscali, da priserne ellers er ved at
> falde alle andre steder......

Kilde?

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 21-05-02 18:34

"Simon H. Pedersen" <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> skrev i en meddelelse

> Kilde?

Har ikke nogen kilde, syntes da bare man høre alle steder fra at bredbånd og
ADSL bliver billigere og billigere - altså bare et helhedsindtryk jeg har
fået.

Ret mig endelig hvis jeg er helt galt på den

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 21-05-02 19:05

> Har ikke nogen kilde, syntes da bare man høre alle steder fra at
> bredbånd og ADSL bliver billigere og billigere - altså bare et
> helhedsindtryk jeg har fået.
>
> Ret mig endelig hvis jeg er helt galt på den

ADSL bliver nok ikke billigere end det er nu. Priserne er presset i bund og
jeg tør næsten skyde på at der tabes på linjerne med lav hastighed.

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 21-05-02 23:42

> ADSL bliver nok ikke billigere end det er nu. Priserne er presset i bund
og
> jeg tør næsten skyde på at der tabes på linjerne med lav hastighed.

Ok, nok bare mig der har fået forkert indtryk så *GG*

Fra : Kristian Ørmen Peder~

Dato : 24-05-02 22:41

> ADSL bliver nok ikke billigere end det er nu. Priserne er presset i bund
og
> jeg tør næsten skyde på at der tabes på linjerne med lav hastighed.

Hvad er det dog for noegt at sige at priserne aldrig vil falde mere?
selvfølgelig vil de da det. På et eller andet tidspunkt skal prisen da nok
falde

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 25-05-02 03:25

"Kristian Ørmen Pedersen" <kristian@3rdlevel.dk> wrote in

> Hvad er det dog for noegt at sige at priserne aldrig vil falde mere?
> selvfølgelig vil de da det. På et eller andet tidspunkt skal prisen da
> nok falde

Ja, men med de nutidige betingelser for ISP'er der lejer sig ind på kobber
mv., så falder prisen ikke.

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Kristian Ørmen Peder~

Dato : 25-05-02 07:30

> Ja, men med de nutidige betingelser for ISP'er der lejer sig ind på kobber
> mv., så falder prisen ikke.

Har du overvejet at tingene måske ændrer sig med tiden, det du sagde var at
de aldrig ville blive lavere og det tror jeg simpelthen ikke på. På et eller
andet tidspunkt skal de nok blive laverer.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-05-02 16:46

Hej Ulrik Chr., du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Aner det ikke
> - er heldigvis på Webspeed - der får man noget for pengene...

Jo, men det er jo heller ikke et ADSL-produkt, hvorfor det ikke kan
sammenlignes.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 21-05-02 18:36

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, men det er jo heller ikke et ADSL-produkt, hvorfor det ikke kan
> sammenlignes.

Kan du have ret i....

Men har altid undret mig hvorfor Webspeed (f.eks.) kan gøre det så billigt i
forhold til ADSL....

ADSL er efter min mening stadig alt for dyrt.....

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-05-02 19:50

"Ulrik Chr." <usenet@uac.dk> skrev i en meddelelse
> Men har altid undret mig hvorfor Webspeed (f.eks.) kan gøre det så
billigt i
> forhold til ADSL....

Mængden af centralt udstyr er fx meget mindre.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 22-05-02 12:38

"Ulrik Chr." <usenet@uac.dk> writes:

>ADSL er efter min mening stadig alt for dyrt.....

Hvad baserer du det på?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 22-05-02 15:20

"Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad baserer du det på?

Min mening

349 kr. for fast net er stadig dyrt, når man f.eks. kan få via kabel-tv for
199 kr.

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 22-05-02 15:23

> 349 kr. for fast net er stadig dyrt, når man f.eks. kan få via
> kabel-tv for 199 kr.

Det er ikke samme produkt.

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Martin Møller

Dato : 22-05-02 16:33

> "Ulrik Chr." <usenet@uac.dk> wrote in

> Det er ikke samme produkt.

Du kan begynde at snakke om at det er samme produkt når Tiscali engang med
tiden får deres Cable op at køre.

Martin

Fra : Ivar Madsen

Dato : 22-05-02 19:44

On Wed, 22 May 2002 14:22:57 +0000 (UTC), "Simon H. Pedersen"
<simon@SPAMNEJTAKemail.dk> wrote:

>Det er ikke samme produkt.

Det kommer an på hvordan du ser på det om du kan sammenligne.
Hvis du ser på det som, en internet opkobling, hvor du er online når
din computer er tænt, du har en hurtig forbindele, og du betaler et
fast beløb uanset hvor meget du bruger.
Ja, så er det tekniske uvæsentligt, og man kan sige at 349 er for dyrt
iforhold t il 349.

Ligesom jeg har behov for en bil, og en Jaguar kan opfylde mit behov,
men det er fordyr set iforhold til den Fiesta jeg har holdende i
carporten. Men det er jo også et andet produkt, men det er stradig
fordyr iforhold til hvad jeg ellers kan få der opfylder mine krav.

--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 23-05-02 12:37

"Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fast beløb uanset hvor meget du bruger.
> Ja, så er det tekniske uvæsentligt, og man kan sige at 349 er for dyrt

Nemlig - f.eks. ville en som min mor, der ikke aner noget som helt som
internet og kun lidt om computer, aldrig give 349 kr.
Men nu overvejer hun fastnet, da hun kan få det til 199 kr.

Og derved får hun også mulighed for at lærer internet og dens muligheder at
kende.

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 23-05-02 12:32

"Simon H. Pedersen" <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke samme produkt.

Nej, men for mig som sidder og skal læse news, mail og surfe er det jo samme
ting i sidste ende.....

Men ved godt det ikke er samme produkt og teknologi.

Fra : Jens

Dato : 24-05-02 23:14

"Simon H. Pedersen" <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> skrev i en meddelelse
> "Ulrik Chr." <usenet@uac.dk> wrote in

> Det er ikke samme produkt.

Korrekt, ikke teknisk det samme produkt. Udstyret er forskelligt, men det
er i denne situation bedøvende ligemeget for kunden. Hvis du kan påvise at
den tekniske forskel (Her tænker jeg ikke på fast/dynamisk IP-adresse, men
på selve teknikken benyttet) på produktet har nogen betydning for kunden,
kan dit argument måske bruges, men ellers ikke da begge produkter leverer
hurtig og stabil adgang til Internet, til forskellig pris.

Jens

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-05-02 02:00

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Korrekt, ikke teknisk det samme produkt. Udstyret er forskelligt, men
det
> er i denne situation bedøvende ligemeget for kunden.

Der er ikke fair at sammenligne på den måde.
Kabel-tv produkter vil altid være minoritetsprodukter, mens ADSL stort
set er tilgængeligt over hele landet.
Du kan sagtens finde steder hvor man kan få endnu billigere internet end
nævnt

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Ivar Madsen

Dato : 25-05-02 07:05

On Sat, 25 May 2002 02:59:57 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

> [...]
>set er tilgængeligt over hele landet.
>Du kan sagtens finde steder hvor man kan få endnu billigere internet end

Den kunde der har valgmuligheden mellem Kabel-TV internet, og ADSL er
sådanset ligeglad med om du synes det er fair at sammenligne på den
måde, han ser på hvad skal han give for at få hurtig internet.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 25-05-02 08:59

On Sat, 25 May 2002 08:05:26 +0200, Ivar Madsen
<news-12-04-02@milli.dk> wrote:

>Den kunde der har valgmuligheden mellem Kabel-TV internet, og ADSL er
>sådanset ligeglad med om du synes det er fair at sammenligne på den
>måde, han ser på hvad skal han give for at få hurtig internet.

Det samme kan du for den sags skyld sige om fx kollegianer, der har
Internetadgang gennem kollegiet. Selvfølgelig vil de også syn's at 399
kr. er dyrt for en Internetforbindelse, når de selv har én, der måske
er "gratis".

Det oprindelige udsagn var:

Pointen er, at "man" ikke nødvendigvis kan få adgang via kabel-tv.

Ellers vil enhver debat om priser kunne ende i:

"x kr. for fastnet er stadigvæk for dyrt, når man fx kan få via
bestemte kollegier for 0 kr."

--
- Peter Brodersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-05-02 09:32

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse
> "x kr. for fastnet er stadigvæk for dyrt, når man fx kan få via
> bestemte kollegier for 0 kr."

Exactly

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Ivar Madsen

Dato : 25-05-02 10:32

On Sat, 25 May 2002 09:59:22 +0200, Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> wrote:

>Pointen er, at "man" ikke nødvendigvis kan få adgang via kabel-tv.

Derfor skrev jeg også

Vi kan så nok blive enig om konklusionen

Om den ene eller anden form for internet opkobling føles dyr afhænger
af hvad den enkelte har af muligheder for at få af
internetopkoblinger, samt hvilket forbrug man har.

Nogle vil f.eks. sige jeg ikke have det billige lort, der ikke
opfylder de krav jeg stiller,,,