Underlig opførsel: P4S333
Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 20-05-02 07:55

Hej,

Jeg har et ASUS P4S333 MB, med en Northwood p4 1.8 GHz processor. 1GB
Ram i øvrigt.

Jeg tror nu at det er mit MB der er defekt på en eller anden måde.

Nu har jeg gentagende gange prøvet at starte min computer op og så
kommer den automatiske stemme og siger: "System failed - CPU
failure". Hvis jeg lige letter på klemmerne til CPU'en starter den op
igen uden problemer. Jeg går udfra at den opfatter det som om CPU har
været fjernet, og at en "ny" er kommet i? Jeg har en enkelt gang
prøvet at den sagde "CPU failed due to clocking" eller noget i den
stil. Samme fremgangsmåde med at løfte CPU af og på hjalp?!

Nogle der har hørt om dette problem? SKal mit MB byttes?

Fra : testpersonen

Dato : 20-05-02 17:19

"Palle Hans Jensen" <palle@image.dk> wrote in message
> Jeg har et ASUS P4S333 MB, med en Northwood p4 1.8 GHz processor. 1GB
> Ram i øvrigt.

Ikke igen det skod bundkort...

> [...]
> stil. Samme fremgangsmåde med at løfte CPU af og på hjalp?!
>
> Nogle der har hørt om dette problem? SKal mit MB byttes?

at du har problemer med det er ikke noget og undre sig over.. det har næsten
alle som har købt dette bundkort... prøv og lav en bytter på det og se om
det bliver bedre.. jeg har selv tænkt mig og gøre det da jeg håber på at få
en nyere revision af bundkortet som forhåbenligt ikke har de problemer...

Testpersonen

Fra : Martin S.

Dato : 20-05-02 17:32

"testpersonen" <testpersonen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Palle Hans Jensen" <palle@image.dk> wrote in message
>
> Ikke igen det skod bundkort...
nå... Mit virker perfekt.

> [...]

> en nyere revision af bundkortet som forhåbenligt ikke har de problemer...
Er det nu helt rigtigt ?

Fra : jonathan s

Dato : 20-05-02 18:51

ja mit gamle kørte da også fint.

--
Regards
Jonathan

Fra : Bachelor

Dato : 20-05-02 21:10

"Martin S." <real_warhawk@[removethis]hotmail.com> skrev i en meddelelse news:acb8fk$hih$1@sunsite.dk...

> "testpersonen" <testpersonen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> nå... Mit virker perfekt.
KLIP en masse

Hej Martin
Din quoteteknik gør dine indlæg næsten umulige at
at læse, prøv at kigge lidt her :

http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : Martin S.

Dato : 21-05-02 20:32

"Bachelor" <not.working@nospam.net> skrev i en meddelelse

<SNIP>

> Hej Martin
> Din quoteteknik gør dine indlæg næsten umulige at
> at læse, prøv at kigge lidt her :
>
> http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

sorry havde lidt travlt
Martin

Fra : LHZ

Dato : 20-05-02 20:07

Når du nu har så meget imod lige netop det bundkort, hvorfor skriver du så
at du vil bytte til samme bare i nyere revision.
Byt dog til et andet mærke eller model, hvis du nu har mulighed for det.

LHZ

Fra : testpersonen

Dato : 22-05-02 20:15

"LHZ" <lhz@SPAMNOofir.dk> wrote in message
> Når du nu har så meget imod lige netop det bundkort, hvorfor skriver du så
> at du vil bytte til samme bare i nyere revision.
> Byt dog til et andet mærke eller model, hvis du nu har mulighed for det.

Fordi jeg har hørt at de nyere revisioner af det bundkort er lavet med lidt
bedre chips og dele... så jeg vil lige prøve lykken...

Testpersonen

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 22-05-02 21:21

testpersonen, for lige at citere noget af det du skrev i
dk.edb.hardware.bundkort:

> Fordi jeg har hørt at de nyere revisioner af det bundkort er
> lavet med lidt bedre chips og dele... så jeg vil lige prøve
> lykken...

Eh.. Har du nogle konkrete oplevelser eller erfaringer som lignede
mit problem som jeg kan bruge?

Det er lidt irriterende at når man har et konkret problem så kommer
der bare en og siger: "Åhh nej... Det er noget lort du har købt"