NG'ens kat?? Jeg er gået glip af noget :-(
Fra : Jette

Dato : 20-05-02 00:54

Jeg er tilsyneladende gået helt glip af starten på Tortie-føljetonen.
Hvordan det er sket forstår jeg ikke .... men jeg har tilsyneladende været
uopmærksom et øjeblik

Nu har jeg læst alle de indlæg jeg har af Mariannes (det tidligste vedr.
Tortie er fra april måned) og kan forstå at hun har taget en hjemløs gravid
kat ind som der er blevet samlet ind til, eller hur?

I hvert fald vil jeg en anden gang meget gerne kontaktes, for jeg synes da
at Tortie skulle have haft sin helt egen side på NG'ens hjemmeside med
historien og billeder .... og det kan jo stadig nås.

Da Marianne sikkert har nok at gøre, er der måske en anden der vil nedfælde
historien og sende den til mig?

Husk det er vores alle sammens hjemmeside, og at I til hver en tid er meget
velkomne til at komme med forslag og idéer/ønsker.... Jeg ved godt at mange
af Jer har egne hjemmesider at arbejde på, men når der opstår en situation
der er NG-relateret, synes jeg da det hører til på NG'ens hjemmeside.

Et par linier om situationen i en email, er sådan set alt hvad der skal til
for at få mig igang .... og det ta'r kun 5 min. (som de siger i Fakta, hi!)

Mvh. Jette

--
Ny bruger af dk.fritid.dyr.kat? Opret din profil og se andres på
gruppens hjemmeside http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 20-05-02 08:15

Hej Jette,
Lige angående hjemmesiden ville jeg høre om det ikke var muligt at lave en
scrollbar ude i oversigten af profilerne, for det er rimelig irriterende at
skulle scrolle ned hver gang man skal ned og se en af profil efter M. Man
skal scrolle utrolig meget bare for at få lov til at se NG'ens Tortie
killinger fx. Det skulle helst være sådan at når man fx valgte "Tortie
NG-kat" så forblev man scrollet ned til hvor man havde scrollet ned til -
samtidig med at selve profilen kom frem, øverst. Det er lidt indviklet at
forklare, men jeg håber du forstår.
Mvh
Vibeke J

Fra : Ann K

Dato : 20-05-02 11:05

Hej Jette.
Det hele startede med et indlæg d. 19/4 fra Louise Viborg (DK Shuno
Zahra), " Stakkels lille mormis ", hvor hun fortalte om denne
tydeligt forladte og nu gravide hunkat....
Marianne Hellemose (Hellemose Somali) tilbød hurtigt at stille et
barselsrum til rådighed... Problemet var dog at Tortie dengang var i
Odense og Marianne bor på Lolland/Falster (?)...
Man forsøgte først at fange Tortie og få hende sendt til Marianne vha
opdrættere, der alligevel var på udstilling i Middelfart... men
selvfølgelig dukkede hun ikke op hos Louise, før et par dage efter! Men
d. 23/4 lykkedes det dog at få Tortie transporteret til Marianne ... Og
dét må vist siges at have været i sidste øjeblik! Den 26/4 fødte Tortie
sine killinger med Marianne som barselskone

Nedenfor har jeg kopieret Louises oprindelige indlæg...

>snip<
Længe har der gået en kat rudt her hvor vi bor. I sommers kom hun på
vores
altan hvor der altdi stod mad og vand til hende. Hun var meget kælen og
kontaktsøgende. Så satte jeg en lille seddel om halsen på¨hende, til
hendes
ejere, om at hun kom hos os. En uge efter gik hun stadig rundt med
skiltet
på, så jeg antog, at hun ikke havde noget sted at bo.
For at gøre en lang historie kort, så kontaktede jeg Kattens Værn og
Inges
Kattehjem, men de havde så mange katte, at de ikke havde plads til
flere.

Hun har heldigvis overlevet vinteren, og jeg har ikke snakket med hende
længe, for hun er blevet meget mere bange for mennesker. Her til aften,

jeg hende udenfor. Da jeg ville snakke med hende, løb hun ind under
continerne og sad og miavede ud til mig. Nå, så gik jeg ind, men så
fulgte
hun efter, og det kan jeg jo ikke stå for, så jeg satte mig ud og
snakkede
med hende. Nææh, hun ville ikke snakke. Først da jeg hentede noget mad
til
hende, kunne jeg bruges Og så viste det sig, at hun er højgravid.
Stakkels lille pige. Hun skal ihvert fald ikke føde sine killinger i en
busk
herovre!

Nu prøver jeg igen at ringe rundt og finde et sted hvor hun kan få lov
at
føde sine killinger, og hvor de kan finde et godt hjem til hende.

Hun er virkelig sød En smuk bruntortie makreltabby m. hvid. Og hun
kan
fortælle laaange historier

En lille tanke til hende, derude i mørket.

Mvh.
Louise Viborg
DK Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk

>snip<

Håber at du kan bruge det her til noget
Hvis du vil kan jeg da også skrive en lille epistel med Tortie's egen
stemme... altså at det bliver Tortie som fortæller sin historie....
Ganske vist har jeg ikke været involveret i noget af alt dette... men
selve historien med den forladte kat er jo (desværre!) ganske typisk....

Mvh Ann