CPU-køler kvalitet
Fra : Steen F.

Dato : 20-05-02 00:35

Jeg har læst her i ng'en at bl.a. Papst skulle lave gode (og stille) kølere,
men hvad med Thermaltake? Nogen som har erfaringer med dem?

MVH
Steen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 20-05-02 08:56

> [...]
kølere,
> men hvad med Thermaltake? Nogen som har erfaringer med dem?

Jeg har brugt Thermaltake i flere maskiner, især deres "silent viking"
syntes jeg kører godt og den larmer heller ikke så meget.
Jeg har aldrig været ude for at de gik i stykker, og en af maskinerne bruges
som webserver (altid tændt) det har den været i et par år nu og blæseren
kører stadigvæk godt...

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 20-05-02 11:49

Steen F. wrote:
> Jeg har læst her i ng'en at bl.a. Papst skulle lave gode (og
> stille) kølere,

Nej... Papst laver blæsere.

> men hvad med Thermaltake? Nogen som har
> erfaringer med dem?

Ikke personligt, men Silent Viking er vist ret god. De par stykker jeg
kender, der her sådan en, roser køleren for dens støgsvage blæser. Selve
køleprofilet kan dog være ret svært at montere.

--
Lars

Fra : Steen F.

Dato : 20-05-02 13:56

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> skrev i en meddelelse

> Nej... Papst laver blæsere.

Ja, der sneg sig vist en lille fejl ind dér. Det var jo blevet sent og
alting...

> Ikke personligt, men Silent Viking er vist ret god. De par stykker jeg
> kender, der her sådan en, roser køleren for dens støgsvage blæser. Selve
> køleprofilet kan dog være ret svært at montere.

Ja, nu har jeg langt om længe fået monteret en Thermaltake køler og blæser
på en gammel Pentium3 600 MHz CPU. Damn den gamle blæser/køler sad godt fast
på processoren! Og så tog det lige 40 minutter at få CPU'en på plads på
bundkortet også. Den ny køleprofil fylder enormt og er ikke sådan at få
lirket ned på plads i kabinettet når strømforsyningen sidder ½ cm over
CPU'en!

Blæseren er pænt stille, og ifølge Asus Probe er CPU temeraturen faldet ca.
5 grader til 31 grader (efter 3 timers brug). Jeg ved ikke hvor meget man
skal lægge i disse oplysninger, men ialt i alt er det vist helt fint. Og jeg
er sluppet af med støjen fra den gamle blæser! Lækkert!

MVH
Steen