Højtalerproblem i Compaq bærbar
Fra : Jens S

Dato : 19-05-02 18:18

Hej

Her kommer så 3. kapitel i min brors Compaq Presario 705EA bærbare computers
problemer med at komme op og stå efter en reformatering

Efter en god gang virus, der lagde systemet ned, har jeg formatteret disken
og installeret WinXP Pro (ikke en compaq-winXP). Installationen gik glat og
jeg installerede grafikdriver og genvejstaster fra Compaq's hjemmeside og
(efter noget besvær - se tråd fra 18. maj 23:51) drivere til touchpad'en som
har voldt mig en del problemer.

Tilbage er at der ikke er lyd i højtalerne! Lydkortet er genkendt af
Windows, og er valgt som standard afspille-enhed. Alle ting er slået til i
mixeren og skruet op på fuld styrke. Windows XP's standard-lydskema er
aktiveret, men der høres ingen systemlyde, ligesom der ikke er lyd når man
sætter WMP til at afspille en lydfil eller CD. Der er i øvrigt heller ikke
hul igennem til hovedtelefonudgangen.

Jeg har søgt på ompaq's hjemmeside for at se om der skulle være en driver
eller utility som kunne afhjælpe problemet, men har ikke haft held til det.

Er der nogen der har nogle forslag?

Jens

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-05-02 21:02

Hej!

Jens S wrote:

> Er der nogen der har nogle forslag?

Er der ikke specialtaster på maskinen til at skrue op for lyden? Eksempelvis en
dreje/skyde knap eller Fn+XX taster?

--
Mvh, Kim Voss Schrader - http://www.kampsax.dtu.dk/~schrader/

OBS: Jeg flytter d. 15 Juni og skifter da e-mail adresse til
mailto:teknik_kim@hotmail.com

Fra : Jens S

Dato : 19-05-02 22:55

"Kim Voss Schrader" <schrader@kampsax.dtu.dk> wrote in message
> Hej!
>
> Er der ikke specialtaster på maskinen til at skrue op for lyden?
Eksempelvis en
> dreje/skyde knap eller Fn+XX taster?

Jo, og knapperne virker også: Jeg kan se faderen bevæge sig op og ned inde i
windowsmixeren, når jeg trykker på dem, med der er stadig ingen lyd

Andre forslag?

Jens

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 20-05-02 02:10

Kig i "System" efter konflikter - det kan muligvis være problemet...

Mvh Thomas

Fra : Jens S

Dato : 20-05-02 12:10

"Thomas Smedebøl" <whisdow@hotmail.com> wrote in message

> Kig i "System" efter konflikter - det kan muligvis være problemet...

Det er gjort. Der er ingen konflikter, og alle enheder virker korrekt. Men
der er stadig ikke lyd

Jens