Kan ASP restarte en NT service
Fra : TH

Dato : 19-05-02 16:26

Hej NG

Jeg har brug for at kunne restarte en NT service via et web interface. Er
der nogen som ved om det kan lade sig gøre med ASP ?

Og gerne et hint om hvordan.

/Thass

--

www.mineonsker.dk stedet som husker din ønskeliste

Fra : Jakob Andersen

Dato : 19-05-02 17:13

"TH" <Thassman@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har brug for at kunne restarte en NT service via et web interface. Er
> der nogen som ved om det kan lade sig gøre med ASP ?

Ja, det kan det.

> Og gerne et hint om hvordan.

Det har været oppe og vende før her i gruppen, prøv at se denne tråd:

<http://groups.google.com/groups?threadm=a6n68v%24hlo%241%40sunsite.dk>

--
Jakob Andersen

Fra : TH

Dato : 19-05-02 19:26

> Ja, det kan det.

> Det har været oppe og vende før her i gruppen, prøv at se denne tråd:

> [...]

Jeg får error 80070035 er der nogen gode hints ?

/Thass

--

www.mineonsker.dk stedet som husker din ønskeliste

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-05-02 19:31

"TH" <Thassman@jubiipost.dk> wrote in message

> Jeg får error 80070035 er der nogen gode hints ?

Linket virker fremragende herfra

Hints:
Set objComputer = GetObject("WinNT://Computernavn,computer")
GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonate}").InstancesOf("Win32_Se
rvice")

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : TH

Dato : 20-05-02 10:42

> Linket virker fremragende herfra

Ja linket virker fint hos mig også

> Hints:
> Set objComputer = GetObject("WinNT://Computernavn,computer")

GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonate}").InstancesOf("Win32_Se
> rvice")

og det er når dette udføres via asp at jeg får fejlen 80070035

/Thass

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-05-02 14:37

<http://groups.google.com/groups?threadm=a6n68v%24hlo%241%40sunsite.dk>

> Ja linket virker fint hos mig også

Oh, sorry

- Peter

Fra : Jakob Andersen

Dato : 20-05-02 14:30

"TH" <Thassman@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg får error 80070035 er der nogen gode hints ?

Hvad er den komplette fejlbesked?

--
Jakob Andersen

Fra : TH

Dato : 21-05-02 06:41

> Hvad er den komplette fejlbesked?

Når jeg kører denne kode:

<%
funktion = "start"

Set ServiceSet =
GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonate}").InstancesOf("Win32_Se
rvice")
for each Service in ServiceSet
if service.name = "vnc server" then
if funktion = "start" then
Response.Write("Forsøger at starte servicen...<br><br>")
service.startService
elseif funktion = "stop" then
Response.Write("Forsøger at stoppe servicen...<br><br>")
service.stopService
else
Response.Write( Service.description &" -- " & Service.state & "<br>" )
end if
end if
Next
%>

får jeg:
error '80041003'
/servicerestart.asp, line 14

det har jeg slået op som acces denied.

Hvordan tildeler jeg WSH retighed til at stoppe, starte services ?

har installeret WSH 5.6

/Thass

--

www.mineonsker.dk stedet som husker din ønskeliste

Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 21-05-02 11:29

På de sider som jeg benytter til at restarte services, har kun administrator
gruppe adgang og derfor er der heller ikke noget problem i at udfører
restart.
Jeg vil skyde på du skal kigge lidt på impersonate argumentet. Mon ikke
dette kan bruges til at impersonate en administrator. Men skal nadre end
administrator kunne genstarte en service ?
Mvh
Janus

Fra : Thassman

Dato : 21-05-02 22:44

> Men skal nadre end
> administrator kunne genstarte en service ?

Ja alle skal kunne restarte denne service.
Sikkerheden kommer til at ligge i ASP/Web login

/Thass

--

www.mineonsker.dk stedet som husker din ønskeliste

Fra : TH

Dato : 20-05-02 10:52

Ok jeg prøver på en anden måde.
Hvordan kan jeg eksekvere en restart.bat fil som indeholder min net start,
og net stop kommando ?

Det skal være via ASP

/Thass

--

www.mineonsker.dk stedet som husker din ønskeliste

Fra : Jakob Andersen

Dato : 20-05-02 14:37

> Hvordan kan jeg eksekvere en restart.bat fil som indeholder min net start,
> og net stop kommando ?
> Det skal være via ASP

Du SKAL bruge enten et Objekt(Windows Script Host eller anden
eksekveringskomponen), med WSH kan det gøres sådan her:

Set objShell = Server.CreateObject( "WScript.Shell" )
objShell.Run( "c:\sti\til\fil.bat" )

Dette kræver at IUSR_<maskinnavn> har ret til at eksekvere din fil

--
Jakob Andersen